Notebookcheck Logo

Pierwsza bateria półprzewodnikowa Mercedes EQS oferuje zasięg 620 mil i technologie F1

Pierwszy EQS z baterią półprzewodnikową może pokonać ponad 600 mil (źródło zdjęcia: Mercedes)
Pierwszy EQS z baterią półprzewodnikową może pokonać ponad 600 mil (źródło zdjęcia: Mercedes)
Mercedes-Benz pokonał Toyotę, ogłaszając pierwszy produkcyjny samochód globalnego producenta samochodów z prawdziwą baterią półprzewodnikową. Sedan jest częścią serii EQS i jest w stanie pokonać ponad 600 mil zasięgu na jednym ładowaniu w pierwszej edycji.
E-Mobility

Pomimo wielu zapowiedzi, to nie jest Toyota ani żaden inny producent samochodów nie stworzył pierwszego pojazdu produkcyjnego z prawdziwym baterią półprzewodnikowąale raczej Mercedes-Benz.

Pierwszy Mercedes z baterią półprzewodnikową znajduje się w serii sportowych sedanów EQS i posiada pakiet o 25% wyższej gęstości energii niż poprzednia bateria litowa z ciekłym elektrolitem o tej samej powierzchni.

Ponieważ Mercedes prowadzi wiele partnerstw w zakresie akumulatorów półprzewodnikowych, w tym z ProLogiummoże wybrać dostawcę ogniw półprzewodnikowych dla swojego pojazdu testowego i wybrał Factorial Energy. Factorial Energy, z siedzibą w Massachusetts, ma również wspólne przedsięwzięcia w zakresie rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych z innymi producentami samochodów, takimi jak Hyundai czy Stellantis, ale Mercedes-Benz EQS jest pierwszym pojazdem globalnego producenta, który jest w nie wyposażony.

Mercedes twierdzi, że EQS został nieznacznie zmodyfikowany, aby pomieścić system o wyższej gęstości energii, a modyfikacje zostały wykonane przez spółkę zależną AMG High Performance Powertrains, która jest również odpowiedzialna za technologie wyścigowe Formuły 1 marki, które często są przenoszone na resztę jej portfolio.

Mercedes EQS został wyposażony w akumulator półprzewodnikowy w zeszłym kwartale, a po wszystkich testach laboratoryjnych producent samochodów zabrał go teraz na drogę, aby ukończyć test zasięgu "1000 km", czyli ponad 620 mil.

Pierwsza generacja baterii półprzewodnikowej Factorial Energy ma o 25% wyższą gęstość energii niż poprzedni akumulator wysokoniklowy w EQS, ale może zmieścić się w tej samej przestrzeni i jest znacznie bezpieczniejsza ze względu na brak łatwopalnego ciekłego elektrolitu.

Właśnie dlatego Mercedes ocenił akumulator półprzewodnikowy EQS jako zdolny do przejechania 620 mil na jednym ładowaniu. Obecny EQS z najwyższej półki ma duży akumulator o pojemności 118 kWh, który zapewnia zasięg 481 mil. Jest to w europejskim cyklu WLTP, który jest o około 10% bardziej hojny niż szacowany zasięg EPA w USA, więc 620-milowy zasięg z nowym akumulatorem półprzewodnikowym będzie prawdopodobnie w pobliżu 560-milowego zasięgu EPA.

Jest to jednak z pewnością imponujący wynik, ponieważ inauguracyjny EQS z akumulatorem półprzewodnikowym pobiłby obecnego rekordzistę, którym jest Lucid Air GT który może przejechać 512 mil na jednym ładowaniu przy dokładnie takiej samej pojemności akumulatora 118 kWh.

"Bycie pierwszym, który z powodzeniem zintegrował półprzewodnikowe baterie litowo-metalowe z platformą pojazdu produkcyjnego, stanowi historyczne osiągnięcie w dziedzinie mobilności elektrycznej" - powiedział Siyu Huang, dyrektor generalny i współzałożyciel Factorial.

Mercedes i AMG z kolei wykorzystały ogniwa akumulatorowe Factorial z elektrolitem półprzewodnikowym i stworzyły opatentowaną pływającą obudowę z siłownikami pneumatycznymi, która kompensuje rozszerzanie się i kurczenie materiału akumulatora podczas ładowania i rozładowywania, co skutkuje lepszą wydajnością i dłuższą żywotnością.

Mercedes twierdzi, że następna generacja jego akumulatorów półprzewodnikowych będzie oferować jeszcze większy 40% wzrost gęstości energii, co powinno przynieść imponujący zasięg na jednym ładowaniu. Na razie jednak firma koncentruje się na testach drogowych i dostrajaniu pierwszego EQS z baterią półprzewodnikową i będzie gotowa do przedstawienia wyników za kilka miesięcy.

Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon

Mercedes EQS EV na baterie półprzewodnikowe przechodzi obecnie testy drogowe
Mercedes EQS EV na baterie półprzewodnikowe przechodzi obecnie testy drogowe

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 02 > Pierwsza bateria półprzewodnikowa Mercedes EQS oferuje zasięg 620 mil i technologie F1
Daniel Zlatev, 2025-02-27 (Update: 2025-02-27)