Pierwsze Audi bez logo z czterema pierścieniami to elegancki sportowy samochód elektryczny, który przyspiesza w 3,6 sekundy
Audi właśnie uruchomiło nową markę w Chinach i stara się ją tak bardzo odróżnić od reszty swojej listy, że nie nosi nawet historycznego logo z czterema zamkniętymi pierścieniami.
Nazywana po prostu Audi, napisana modną czcionką, nowa marka producenta pojazdów premium będzie poświęcona wyłącznie tworzeniu "inteligentnych" samochodów elektrycznych z inteligentnymi systemami informacyjno-rozrywkowymi i wspomagającymi kierowcę.
Nowy producent będzie współpracował z chińskim juggernautem SAIC na lokalnym rynku, a nawet zaprezentował pierwszy samochód koncepcyjny marki o nazwie AUDI E, elektryczny sportback, który"jeździ jak prawdziwe Audi pod względem komfortu i dynamiki"
Samochody nowej marki Audi bez logo z czterema pierścieniami będą budowane na zaawansowanej cyfrowej platformie opracowanej wspólnie z SAIC. Jest ona wyposażona w nowoczesny układ napędowy 800V, który może zwiększyć zasięg o ponad 200 mil do 100 kWh akumulatora sportbacka w 10 minut.
Pomimo dużej powierzchni, AUDI E concept zostało zaprojektowane tak, aby przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,6 sekundy, napędzane przez kultowy system Audi "quattro" AWD z pomocą dwóch silników elektrycznych, które łącznie dostarczają ponad 760 KM.
"Wprowadzając tę nową markę dla elektrycznych i inteligentnych modeli w Chinach, Audi otwiera nowe możliwości, aby dotrzeć do nowych i bardziej zaawansowanych technologicznie segmentów klientów" - powiedział dyrektor generalny Audi podczas premiery.
Oprócz koncepcji AUDI E, która podobno będzie kosztować równowartość około 42 000 USD, gdy zostanie wprowadzona na rynek w sierpniu, nowa marka rozpocznie od dwóch kolejnych pojazdów elektrycznych w segmencie średniej i pełnej wielkości. Firma macierzysta Audi, VW, boryka się ze swoim zwrotem w kierunku pojazdów elektrycznych, dostarczając mniej niż przekonujące modele ze średnim oprogramowaniem właśnie wtedy, gdy rynek pojazdów elektrycznych na Zachodzie znalazł się w dołku.
Jednak w Chinach sprzedaż pojazdów elektrycznych kwitnie, a Audi chciałoby dostać kawałek tortu, mimo że zamyka fabryki pojazdów elektrycznych i zwalnia pracowników w Europie. Proszę zwrócić uwagę na nowy, świeży branding, w którym zrezygnowano z czterech kultowych pierścieni na rzecz logo z czystymi literami, które według Audi"sygnalizuje zarówno związek z marką siostrzaną, jak i odróżnienie od niej"
Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon