Pierwsze prawdziwe testy zasięgu pojazdów elektrycznych z baterią półprzewodnikową obejmują 650 mil na jednym ładowaniu z pakietem 150 kWh
Największy na świecie producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL może być na dobrej drodze, ponieważ w najbliższej przyszłości postawi na ogniwa z półstałym elektrolitemzamiast prawdziwych baterie półprzewodnikowektórych masowa i tania produkcja może nie nastąpić przed 2026.
Kiedy NIO zwróciło się do swojego głównego dostawcy baterii CATL, aby wspólnie opracować pakiet 150 kWh z półstałym elektrolitem, CATL odmówił ze względu na koszty i dostępność zasobów. Następnie NIO nawiązało współpracę ze startupem WeLion i opracowało pakiet baterii półprzewodnikowych o mocy 150 kWh, ale jego masowa produkcja kilkakrotnie przekroczyła terminy i budżety, tak jak przewidywał CATL przewidywał.
W każdym razie, NIO właśnie rozpoczęło produkcję akumulatora z 95% elektrolitem półprzewodnikowym w wystarczających ilościach, aby zainstalować go w swoich przyszłych pojazdach, a pierwszy w kolejce jest odświeżony sedan ET7 premium, który zostanie ogłoszony 25 kwietnia.
Test zasięgu akumulatora półprzewodnikowego NIO ET7
Aby uczcić tę okazję, NIO przeprowadziło pierwszy oficjalny test zasięgu pojazdu elektrycznego z akumulatorem półprzewodnikowym w ET7. Wcześniej jej dyrektor generalny przeprowadził jeden improwizowany test na autostradzie, a 150 kWh zdołało napędzić sedana na ponad 650 mil na jednym ładowaniu na autostradzie.
Teraz jednak trzy oddzielne testy zasięgu akumulatora półprzewodnikowego z nowym ET7 obejmują teraz różne trasy i różne warunki jazdy. Mimo to samochód zdołał przejechać co najmniej 650 mil na jednym ładowaniu we wszystkich sytuacjach, uzyskując imponujący wskaźnik zużycia 13,0 kWh/100 km.
Dla porównania, Tesla podaje podobny wskaźnik 13 kWh/100 km dla znacznie mniejszego i wolniejszego Modelu 3 Highland, podczas gdy cięższy Model S, który jest bardziej bezpośrednim konkurentem ET7, zużywa 17 kWh/100 km.
Testy zasięgu akumulatorów półprzewodnikowych NIO wykazały średnią prędkość około 80 km (50 mil) na godzinę i 75 mil na godzinę w typowym scenariuszu spokojnej jazdy z ograniczeniami prędkości. We wszystkich sytuacjach, nawet na wzniesieniach górskich, temperatury przekraczały 15 stopni Celsjusza (60 Fahrenheita).
Jedynym brakującym elementem układanki jest cena, jaką NIO będzie pobierać za ET7 z innowacyjnym akumulatorem o pojemności 150 kWh z półprzewodnikowym elektrolitem.
Wcześniej ustalono, że pakiet będzie tak drogi, jak jego mniejszy sedan ET5 sedan ale teraz, gdy rozpoczęła się masowa produkcja, koszty produkcji mogły spaść.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon
The Smart Electric Executive Sedan - 2024 NIO ET7 will makes its debut at the Beijing Auto Show on April 25th.#NIO #ET7 pic.twitter.com/oWRDuwWsJ1
— NIO (@NIOGlobal) April 16, 2024
Źródło(a)
NIO (Weibo)