Notebookcheck Logo

Pierwsze recenzje Modelu Y 2025 szczegółowo opisują komfort jazdy i nowe funkcje wnętrza, takie jak inteligentne składanie siedzeń

Nowa Tesla Model Y w kolorze Ultra Red (źródło zdjęcia: Sawyer Merritt/X)
Nowa Tesla Model Y w kolorze Ultra Red (źródło zdjęcia: Sawyer Merritt/X)
Pierwsze recenzje wideo odświeżonego Tesla Model Y Juniper z 2025 roku są już dostępne i szczegółowo opisują każdy zakamarek, który został ulepszony podczas liftingu.
E-Mobility

Tesla miała w tym tygodniu ogłosić ceny i dostępność nowego Modelu Y po faceliftingu z 2025 roku na rynku amerykańskim i plotki te okazały się prawdziwe.

Model Y Juniper facelift jest wyceniony na 59 990 USD przed odliczeniem ulgi podatkowej, a Tesla wypuściła go w formie wykończenia AWD, które jest dostarczane w pakiecie z FSD (wartość 8 000 USD), mobilną ładow arką (wartość 275 USD), najwyższej jakości materiałami wewnętrznymi, a także ekskluzywnymi odznakami Launch Series i oświetleniem dookoła.

To, czy jest to warte dodatkowych 12 000 USD powyżej porównywalnego wykończenia Long Range starej wersji, którą Tesla będzie nadal sprzedawać, pozostaje do oceny na podstawie pierwszych recenzji wideo Modelu Y z 2025 roku, które są już dostępne.

W recenzjach Juniper poetycko mówi się o znacznie zwiększonym komforcie jazdy, będącym produktem ubocznym ulepszonego zawieszenia i nowych wentylowanych siedzeń, a także 16-głośnikowego systemu audio.

Fotele są teraz nieco dłuższe i wygodniejsze, a Tesla zmotoryzowała dzieloną tylną kanapę, dzięki czemu można ją odchylić lub całkowicie złożyć, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową za naciśnięciem jednego przycisku.

Wszystkie nowe funkcje Modelu Y 2025

Podczas gdy na pierwszy rzut oka Model Y 2025 jest bardziej liftingiem projektu, co z futurystycznymi paskami świetlnymi, oświetleniem otoczenia i ukrytymi głośnikami, Tesla zwróciła uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które sprawiają, że czuje się jak zupełnie inny samochód, donoszą recenzenci Juniper refresh.

Do tego stopnia, że przednie siedzenia przesuwają się do przodu, gdy tylna kanapa składa się automatycznie, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową w celu umieszczenia zagłówków, a następnie przesuwają się do tyłu, aby przywrócić przestrzeń pasażerską z przodu po zakończeniu ruchu.

W rzeczywistości, jedyny w swoim rodzaju Sawyer Merritt, który zamówił wykończenie Modelu Y na rok 2025, opracował pełną listę wszystkich nowych funkcji Juniper z przewodników dla recenzentów i kupujących, co pokazuje ogromną liczbę ulepszeń, które zostały wprowadzone w nowym Modelu Y:

  • 4% bardziej aerodynamiczny
  • 2.8% większy zasięg w wersji Long Range AWD (teraz 320 mil)
  • Do 50% części w samochodzie jest nowych
  • Szklany dach ma 7-krotnie lepsze załamanie ciepła w porównaniu do starego Modelu Y dzięki nowej srebrnej powłoce. Zmniejszy to również obciążenie systemu HVAC, ponieważ poprawi to wydajność, ponieważ nie trzeba będzie tak dużo chłodzić
  • Kamera w przednim zderzaku (po raz pierwszy w Modelu Y) ze spryskiwaczem do usuwania zanieczyszczeń
  • Najszybciej składane tylne siedzenia w branży
  • Long Range jest o 28 funtów cięższy niż poprzednio
  • 0.prześwit niższy o 2" w porównaniu do starego Y
  • 51% mniej wibracji na nierównych drogach w porównaniu do starego modelu Y, 22% ogólny spadek hałasu drogowego i 20% mniejszy hałas wiatru
  • 66% lepsza jakość rozmów dzięki ulepszonym mikrofonom w kabinie
  • o 3% sztywniejsza struktura nadwozia
  • Ulepszona skuteczność hamowania dla większego odzysku energii
  • Nowy system dźwiękowy z 16 głośnikami (wzrost z 14 wcześniej). Większa moc i znacznie lepsza wydajność średnich tonów
  • Wyeliminowano irytujący, głęboki rezonans z tyłu samochodu
  • Ulepszone zamki i uszczelki drzwi. Lepszy dźwięk zamykania drzwi
  • 27% większa siła docisku na tylnych oponach
  • - Nowa przekładnia w układzie napędowym dla nieznacznej poprawy wydajności
  • Zmienione smarowanie w układzie napędowym w celu zmniejszenia strat tarcia
  • - Przednie siedzenia automatycznie przesuwają się do przodu, dzięki czemu zagłówki tylnych siedzeń nie uderzają w przednie siedzenia podczas składania
  • Przeprojektowane wnętrze z nowymi kartami drzwi
  • Nowe metalowe wykończenie obudowy głośników
  • Więcej materiałów premium we wnętrzu. Tkanina jest bardziej miękka w dotyku i szyta w bardziej wyrafinowany sposób, aby uzyskać lepszą ogólną teksturę. Podwójne szwy na desce rozdzielczej (nowy Model 3 tego nie ma)
  • Koniec z dźwignią zmiany biegów. Jazda do przodu, do tyłu, parkowanie itp. są sterowane za pomocą ekranu. Dźwignia kierunkowskazów jest nadal obecna (w przeciwieństwie do nowego Modelu 3)
  • Nowa kierownica zawiera elementy sterujące oświetleniem, klakson, nowy przycisk kamery, elementy sterujące wycieraczkami i sterowanie mikrofonem.
  • Nowy design deski rozdzielczej z teksturowanym/tkanym materiałem
  • Wielokolorowe oświetlenie wnętrza LED rozciągające się od deski rozdzielczej do drzwi tylnych siedzeń
  • Zaktualizowana konsola środkowa klasy premium
  • Podwójna szyba akustyczna na tylnych szybach i tylnej szybie (wcześniej była tylko na przednich szybach). "Szkło akustyczne 360º"
  • Centralny ekran dotykowy jest teraz jaśniejszy, ma mniejsze ramki, wyższy kontrast i jest bardziej responsywny. Większy ekran główny o przekątnej 15,4" (w porównaniu do 15" w starym Y)
  • Lepsza izolacja akustyczna zapewniająca cichszą jazdę
  • Ulepszone zawieszenie dla bardziej miękkiej jazdy
  • Punkt mocowania przedniego pasa bezpieczeństwa jest o 27 mm niższy, aby dostosować się do większych rozmiarów nadwozia
  • Węższa dźwignia kierunkowskazu
  • Nowy otwór w dolnej części kierownicy do oparcia palców
  • Nowe srebrne wykończenie wokół obszaru bezprzewodowego ładowania telefonu (Model 3 tego nie ma)
  • Nowy, kwadratowy kształt szyby tylnego bagażnika
  • Nowej generacji system wentylacji Airwave 2.0. Pasażer może teraz wyłączyć tylko swoją stronę.
  • Lusterko kosmetyczne ma wskaźnik CRI powyżej 90% dla dokładniejszego odwzorowania makijażu itp.
  • Zmniejszona prędkość maksymalna do 125 km/h (z 155 km/h) dzięki bardziej wydajnym oponom
  • Lepsze prowadzenie
  • Pasażerowie są lepiej chronieni przed uderzeniami drzwiami dzięki nowemu zatrzaskowi w dolnej części drzwi
  • Cichszy automatycznie zamykający się bagażnik
  • Tylne światło tylne jest pierwszym tego typu pośrednim odblaskowym światłem tylnym na panelu nadwozia
  • Bagażnik ma teraz otwór spustowy do opróżniania płynów
  • Dolne poduszki tylnych siedzeń są dłuższe o 1,5 cm (0,6 cala), co zwiększa komfort. Zagłówki są szersze o 0,7" (1,7 cm).
  • Współczynnik oporu powietrza 0,22 (w porównaniu do 0,23 w starym modelu Y)
  • Przeprojektowany dolny zderzak tylny
  • Przednie fotele są teraz wentylowane i podgrzewane. Wszystkie siedzenia w kabinie są teraz perforowane
  • Brak świateł przeciwmgielnych. Reflektory znajdują się pod nową przednią belką oświetleniową
  • 8-calowy ekran dotykowy dla pasażerów z tyłu, umożliwiający sterowanie klimatyzacją i korzystanie z rozrywki. Można podłączyć dwa zestawy słuchawkowe jednocześnie
  • Trzy ładowarki USB-C o mocy 65 W. Można ładować laptopa
  • Ulepszony Bluetooth
  • 50% lepsza łączność komórkowa. 2-krotnie większy zasięg WiFi (dwuzakresowy)
  • 10x lepsza łączność z telefonem, dzięki czemu samochód rozpoznaje telefon z większej odległości
  • Dwa nowe wzory kół, które lepiej optymalizują żywotność baterii
  • Nowy napis Tesla zastępuje tylną plakietkę z logo Tesla
  • Samochód jest dłuższy o 1,6 cala
  • Przedni pasek świetlny z ogólnie smuklejszym i bardziej eleganckim wyglądem przedniego samochodu
  • Nowe logo "TESLA" na kierownicy

Tak więc, mimo że Tesla nie ulepszyła baterii Modelu Y 2025 ani prędkości ładowania, nadal istnieje lista nowych funkcji w odświeżonym Juniper, aby utrzymać zainteresowanie najlepiej sprzedającym się pojazdem przez cały rok.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > Pierwsze recenzje Modelu Y 2025 szczegółowo opisują komfort jazdy i nowe funkcje wnętrza, takie jak inteligentne składanie siedzeń
Daniel Zlatev, 2025-01-24 (Update: 2025-01-24)