Volvo wprowadziło na rynek swój pierwszy samochód elektryczny zbudowany w oparciu o architekturę 800V, który może konkurować zarówno z Teslą Model Y, jak i Modelem S za jednym zamachem.
"Niektórzy mogą powiedzieć, że to sedan. Inni zobaczą fastbacka, a nawet ślady SUV-a" - mówi Volvo i ma rację, że nowe ES90 ma w sobie po trochu ze wszystkich tych trzech elementów, z dodaną klapą dla dodatkowego zamieszania związanego z kategoryzacją.
Bez względu na to, jak się nazywa, Volvo ES90 jest zarówno ładne, jak i praktyczne. Oferuje wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów i ładunku, a jednocześnie siedzi wyżej niż typowy sedan pod względem prześwitu, jak SUV.
Specyfikacje ES90 również pasują do jego sprytnego projektu, ponieważ Volvo wyposażyło go w akumulatory o pojemności 92 kWh-106 kWh, zapewniające zasięg 700 km (WLTP), czyli więcej niż Tesla Model S, który ma zasięg 640 km w tym samym cyklu. Oferuje również znacznie szybsze ładowanie, z ponad 180 milami dodanymi w 10 minut na ładowarce 350 kW.
Dwusilnikowa wersja Performance może przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż cztery sekundy dzięki 680 KM łącznej mocy silnika.
Przechodząc do wnętrza, Volvo twierdzi, że jest to jedna z najcichszych kabin, jakie kiedykolwiek stworzyło, dzięki czemu pasażerowie mogą cieszyć się najwyższej jakości systemami dźwiękowymi ES90, aż do 25-głośnikowego Bowers & Wilkins, w zależności od zamówionego wyposażenia.
Wysocy pasażerowie mogą wygodnie podróżować na podwyższonej tylnej kanapie, która oferuje dużo miejsca dzięki długiemu rozstawowi osi wynoszącemu 3,1 m, a czterostrefowa klimatyzacja w kabinie jest wspomagana przez filtr przyjazny astmatykom. Panoramiczny dach jest również dostępny w wersji elektrochromatycznej, dzięki czemu można go przyciemnić do pożądanego poziomu w upalny, słoneczny dzień.
Jeśli chodzi o ładunek, Volvo ES90 imponuje również przestrzenią ładunkową o pojemności do 733 litrów po złożeniu trzech tylnych siedzeń. Samochód przeszedł legendarny 55-punktowy test bezpieczeństwa Volvo, ponieważ dodano również dodatkowe ulepszenia wspomagające kierowcę, takie jak LiDAR na dachu i kamera 360 stopni do zwiększania miejsc parkingowych, a wszystkie dane wejściowe trafiają do architektury przetwarzania NVIDIA DRIVE AGX Orin.
Cena Volvo ES90 będzie zaczynać się od około 70 000 USD w USA, do około 82 000 USD za najwyższą wersję wyposażenia z najdłuższym zasięgiem i dźwiękiem premium, i można ją zamówić w siedmiu opcjach kolorystycznych z czterema zestawami kół o rozmiarze do 22 cali.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon