Chociaż Cybertruck Tesli, potężny 3-tonowy elektryczny pickup ze stali nierdzewnej, był świadkiem wielu kontrowersji, jest jedna rzecz, o którą nikt go nie oskarża, a mianowicie kompromisy w zakresie bezpieczeństwa pasażerów.
Pomimo tego, że niedawno brał udział w wypadku https://www.reuters.com/business/autos-transportation/cybertruck-crash-raises-alarm-bells-about-teslas-self-driving-software-2025-02-13/ z włączonym FSD, który jest badany przez NHTSA, lub że władze w Europie nie dopuszczają go na ulice publiczne w zwykły sposób ze względu na jego ostrzejsze krawędzieale nie ma wątpliwości co do tego, jak bezpieczny jest wewnątrz kabiny.
Ocena bezpieczeństwa zderzeniowego cybertrucka
Ta sama NHTSA, która prowadzi dochodzenie w sprawie wypadków Tesli, gdy jej samochody były w trybie autonomicznej jazdy, przyznała teraz pierwszą 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa zderzeniowego Cybertruck.
Cybertruck zdobył jednak wyróżnienia tylko w testach zderzeń czołowych i bocznych, a NHTSA przyznała mu bardzo niskie 12% prawdopodobieństwo przewrócenia się. Zdjęcia przed i po procedurze testowej pokazują również, że podwozie i rama Cybertrucka, gdzie znajduje się układ napędowy i akumulator, mają niesamowitą zdolność pochłaniania uderzeń.
Mimo to, podczas gdy manekiny wewnątrz elektrycznego pickupa Tesli przeszły testy bezpieczeństwa zderzeniowego śpiewająco, okaże się, jak Cybertruck wypadnie w teście bezpieczeństwa pieszych.
To właśnie ostrzejsze krawędzie nadwozia Cybertruck ze stali nierdzewnej przekraczają dopuszczalny promień europejskich organów regulacyjnych i uniemożliwiają Tesli wypuszczenie go tam. Elon Musk powiedział nawet podczas kilku kwartalnych rozmów z inwestorami, że projekt Cybertrucka będzie musiał zostać zmodyfikowany, aby mógł zostać uruchomiony w Europie.
Tesla przygotowuje się do wypuszczenia zupełnie nowego, tańszego modelu Cybertruck RWD, który ma pojawić się w tym roku i już pojawił się w bazie danych IRS jako kwalifikujący się do ulgi podatkowej.
Nie wiadomo jednak, czy dokona niezbędnych modyfikacji, aby mógł być sprzedawany w Europie, gdzie testy bezpieczeństwa NCAP obejmują również element bezpieczeństwa pieszych.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
NHTSA przez Sawyer Merritt (X)