Notebookcheck Logo

Pierwsze wbudowane porty NACS zauważone w KIA EV6 i Ioniq 5 na doładowaniu, ponieważ Tesla pozywa producenta adapterów

Porty NACS firmy Hyundai znajdują się po przeciwnej stronie (Zdjęcie: Sam Abuelsamid/LinkedIn)
Porty NACS firmy Hyundai znajdują się po przeciwnej stronie (Zdjęcie: Sam Abuelsamid/LinkedIn)
Hyundai i KIA mogą spełnić obietnicę dotyczącą portu ładowania NACS wcześniej niż planowano, podczas gdy Tesla pozywa chińską firmę za niebezpieczne adaptery.
E-Mobility

Na znak zaostrzającej się walki o standardy i kompatybilność ładowania pojazdów elektrycznych, Tesla pozywa chińską firmę za sprzedaż "niebezpiecznego" zewnętrznego adaptera do ładowania, który pozwala właścicielom pojazdów innych niż Tesla podłączyć się do jej Superchargers.

Pozew został złożony w sądzie federalnym w Kalifornii na początku tego tygodnia, a Tesla zastrzega, że chiński adapter nie jest zgodny ze specyfikacjami i może zranić użytkowników lub spowodować awarię infrastruktury ładowania.

Tesla sprzedaje zarówno własny adapter, jak i uniwersalne złącze ścienne, które umożliwia ładowanie dowolnego innego pojazdu elektrycznego w domu lub w drodze.

Istnieją również tańsze alternatywy od renomowanych firm, takie jak adapter Lectron na Amazon, który umożliwia ładowanie elektrycznego Forda, Hyundaia lub Kia w Superchargers. Istnieje również wiele podejrzanie tanich adapterów, a niektóre z nich najwyraźniej znalazły się na celowniku zespołu prawnego Tesli.

Pieśń i taniec adaptera będą trwać, dopóki wszyscy inni producenci pojazdów elektrycznych, którzy zobowiązali się do zainstalowania natywnych portów Tesla North American Charging Standard (NACS) w swoich pojazdach, nie zaczną tego robić.

Większość obietnic dotyczy 2025 roku, ale Hyundai Ioniq 5 i KIA EV6 to pierwsze zauważone samochody elektryczne z czymś, co wydaje się być wbudowanym portem NACS podłączonym bezpośrednio do ładowarki Tesla. Jedynym minusem jest to, że port Hyundaia znajduje się po przeciwnej stronie pojazdu, podobnie jak w niedawno ogłoszonym modelu Rivian R3. W Teslach znajdują się one po stronie kierowcy, a zatem nawet krótsze kable, takie jak te w stosach V3, nie wymagają zajmowania dwóch miejsc podczas ładowania.

Hyundai niechętnie przyłączył się do NACS i chciał najpierw sprawdzić, czy Tesla jest skłonna zmodernizować swoją infrastrukturę ładowania. W końcu Hyundai i jego spółka zależna Kia produkują nowoczesne pojazdy elektryczne o architekturze elektrycznej 800V, podczas gdy większość samochodów Tesli, z wyjątkiem Cybertrucka, nadal jest zasilana napięciem 400V.

Tesla nie ma więc motywacji do dostarczania ładowarek o większej mocy niż jej Superchargers V3, które wytwarzają 250 kW, a nawet jej Superchargers V4, które są oceniane na 350kW prędkości, na razie nadal znajdują się w szafach V3 o mocy 250 kW.

Sieć Supercharger Tesli jest jednak najbardziej rozpowszechnioną i wszechobecną infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych na świecie, więc Hyundai niechętnie zgodził się wyposażyć swoje samochody elektryczne w porty NACS. Spóźnialscy mogą jednak stać się pierwszymi, którzy wypuszczą samochód elektryczny inny niż Tesla z natywnym portem NACS, sądząc po tych zakamuflowanych testach Ioniq 5 i EV6 w terenie.

Tesla nadal będzie dostarczać tylko do 250 kW do samochodów Hyundai i Kia, które posiadają szybkie ładowanie EV w Ameryce Północnej, ale przynajmniej ich właściciele nie będą musieli nosić ze sobą nieznośnego adaptera.

Hyundai i KIA podłączone bezpośrednio do ładowarki Tesla Supercharger
Hyundai i KIA podłączone bezpośrednio do ładowarki Tesla Supercharger
Port NACS znajduje się po stronie pasażera Hyundai Ioniq 5
Port NACS znajduje się po stronie pasażera Hyundai Ioniq 5

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > Pierwsze wbudowane porty NACS zauważone w KIA EV6 i Ioniq 5 na doładowaniu, ponieważ Tesla pozywa producenta adapterów
Daniel Zlatev, 2024-07-18 (Update: 2024-07-18)