Pierwsze wycofanie Cybertruck wydane jako NHTSA błędy Tesla dotyczące czcionki wskaźników ostrzegawczych
Podczas "rutynowego audytu zgodności" National Highway Traffic Safety Administration odkryła niewielką rozbieżność ze swoimi przepisami i zmusiła Teslę do tego, co niektórzy nazywają raczej niepoważnym wycofaniem. Podczas gdy nowe wycofanie Tesli jest ogromne i obejmuje prawie wszystkie pojazdy sprzedawane w USA - Model Y, Model 3, Model S, Model X, a nawet nowy Cybertruck - powód jest raczej prozaiczny.
Okazuje się, że rozmiar czcionki "wizualnych wskaźników ostrzegawczych jest mniejszy niż 3,2 mm (1/8 cala)", zauważyła agencja rządu federalnego USA, co "może zmniejszyć wykrycie go przez kierowcę, gdy jest podświetlony, zwiększając ryzyko kolizji", zgodnie z dokumentem wycofania. Najwyraźniej Tesla nie spełnił progu rozmiaru czcionki 1/8 cala dla swoich układów hamulcowych, postojowych i przeciwblokujących, co spowodowało wycofanie prawie 2.2 miliona pojazdów.
Nie trzeba dodawać, że jest to dość łatwa poprawka, a Tesla twierdzi, że "nie jest świadoma żadnych wypadków, obrażeń ani zgonów, które mogą być związane z tym stanem". Mimo to zainicjował swoje największe do tej pory dobrowolne wycofanie, aby po prostu zwiększyć rozmiar czcionki świateł ostrzegawczych, począwszy od aktualizacji oprogramowania 2023.44.30.13, która zaczęła się pojawiać w zeszłym tygodniu.
Pojazdy, których to dotyczy, które nie osiągnęły rozmiaru czcionki "zgodnie z zaleceniami FMVSS nr 105 i 135", otrzymają aktualizację oprogramowania na początku lutego, mówi NHTSA. Co ciekawe, "środek zaradczy opisany powyżej został wprowadzony do pojazdów Cybertruck w produkcji", twierdzi agencja federalna, co czyni to również pierwszym oficjalnym wycofaniem Cybertruck.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z 24-calowym kablem na Amazon
Źródło(a)
NHTSA (PDF)