Pierwsze wyniki sprzedaży laptopów w 2015 roku
Na wstępie należy podkreślić, że dane te dotyczą klasycznych laptopów, a z wyliczeń wykluczono laptopy hybrydowe (2 w 1).
Sprzedaż laptopów pięciu największych marek i trzech największych tajwańskich wytwórców ODM spadła w styczniu 2015 roku od 19% do 25% (rok do roku). W przypadku HP i Lenovo winne takiego wyniku są laptopy konsumenckie, które były gotowe do sprzedaży w listopadzie i grudniu 2014 roku, a koniec końców zwiększyły poziom zapasów.
W ujęciu miesiąc do miesiąca HP odnotowało w styczniu 2015 roku wynik o 45% gorszy, niż w grudniu 2014 roku, a Lenovo zaliczyło sprzedaż niższą o 30%. W przypadku pozostałych marek z pierwszej piątki spadek sprzedaży laptopów wyniósł średnio 10%.
Taki a nie inny wynik HP i Lenovo przełożył się oczywiście na sytuację ich głównego wytwórcy, czyli firmy Compal Electronics.
Na koniec jeszcze dane za czwarty kwartał 2014 roku odnoszące się do Chromebooków. Kwartał do kwartału sprzedaż laptopów z systemem Chrome OS była niższa o ponad 20%.
Źródło: Digitimes