Pierwszy demontaż baterii Cybertruck 4680 pokazuje, w jaki sposób Tesla zdołała zwiększyć jej gęstość energii
Druga generacja baterii Tesli 4680 w Cybertrucku została rozebrana, aby ujawnić wiele ulepszeń w stosunku do pierwszej generacji, która była instalowana jako strukturalny zestaw akumulatorów w Modelu Y.
Ogniwo akumulatora 4680 w Modelu Y ma gęstość energii 244 Wh/kg gęstość energiiktóra jest w rzeczywistości niższa niż 269 Wh/kg ogniw Panasonic 2170, które Tesla umieszcza w swoich modelach dalekiego zasięgu.
To, a także niższa wydajność produkcji w tamtym czasie, mogły być powodem, dla którego Tesla przestała zasilać wyprodukowany w Teksasie Model Y ogniwami 4680 pierwszej generacji i opracowała drugą generację dedykowaną wyłącznie Cybertruckowi. Została ona nazwana Cybercella Tesla wspomniał, że ma o 10% wyższą gęstość energii, co stawia go w jednej linii z ogniwami 2170.
Ta sama druga generacja ogniw 4680 jest obecnie rozbierana i analizowana przez laboratorium badawcze zajmujące się magazynowaniem energii na UC San Diego, ujawniając, w jaki sposób Tesli udało się uczynić ją lżejszą i tańszą w produkcji niż pierwsza generacja.
Okazuje się, że przynajmniej część z 10% wzrostu gęstości energii akumulatora 4680 Cybertrucka wynika z uczynienia ogniwa znacznie lżejszym niż wcześniej. Tesla sprawiła, że puszka ogniwa stała się cieńsza i przyspawała pokrywę bezpośrednio do niej, wraz z elektrodami bez wypustek. Pomogło to zrezygnować z kilku innych elementów, takich jak plastikowa uszczelka i miedziany kolektor prądu, dzięki czemu ogniwo jest ogólnie o 30% lżejsze.
Naukowcy skupią się teraz na analizie katody pod kątem zawartości niklu i obliczeniu ogólnej gęstości energii akumulatora 4680 Cybertrucka, a wyniki mają pojawić się w ciągu dwóch tygodni.
Podczas dorocznego spotkania akcjonariuszy Elon Musk powiedział, że Tesla ma czas do końca tego roku, aby obniżyć koszty ogniw koszty ogniw akumulatorowych 4680 współmierne z kosztami innych dostawców, takich jak Panasonicalbo równie dobrze może pozyskiwać je od nich.
Tesla zrobiła duży krok w tym kierunku, wypuszczając pierwszą linię produkcyjną Cybertruck z suchą katodą 4680. Tesla próbowała złamać znacznie tańszą suchą elektrodę i najwyraźniej się to udało.
Wciąż nie jest jednak jasne, na jaką skalę może produkować te ogniwa, więc na razie Cybertruck jest produkowany masowo z akumulatorem 4680 drugiej generacji, który właśnie został rozebrany, aby ujawnić wydajność produkcji, która spowodowała wzrost jego gęstości energii.
Proszę nabyć uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon