Pierwszy test Tesli Cybertruck w terenie: Youtuber ma problemy z pokonywaniem niewielkich wzniesień, uszkodzone błotniki
Tesla Cybertruck został dostarczony do pierwszych nabywców już kilka tygodni temu i pojawia się coraz więcej opinii, na przykład na temat zasięgu. Teraz jeden z youtuberów po raz pierwszy przetestował e-pickupa w terenie. Podczas testu zauważono, że ciężarówka ma blokady mechanizmu różnicowego, które mają na celu zapobieganie niezależnemu obracaniu się osi napędowych pojazdu i są często stosowane w pojazdach terenowych w celu poprawy przyczepności i zwrotności w trudnym terenie.
Jak na ironię, Cybertruck został jednak dostarczony bez oprogramowania, które aktywuje te blokady mechanizmu różnicowego. Z drugiej strony, wiele pojazdów terenowych, takich jak Subaru, nie potrzebuje nawet blokady mechanizmu różnicowego. Wykorzystuje on system o nazwie Active Torque Vectoring (ATV) - ATV to elektroniczny system, który kontroluje rozkład momentu obrotowego między przednimi kołami, uruchamiając hamulce jednego z nich, gdy tylko zaczyna się obracać. Zapobiega to obracaniu się koła i poprawia przyczepność drugiego koła. Opcja ta nie jest jednak jeszcze dostępna w trybie terenowym Cybertrucka.
Cybertruck ma trudności z pokonywaniem niewielkich wzniesień
Youtuber @VoyageATX był w Hidden Falls Adventure Park w Teksasie z dwoma przyjaciółmi, jednym w Subaru Crosstrek Wilderness, drugim w Toyocie 4Runner. Wyjaśnia, że on i jego koledzy wciąż nie mają doświadczenia w jeździe terenowym pickupem, więc dla bezpieczeństwa mają doświadczonego towarzysza. Na początku droga jest kamienista, ale konwencjonalny pickup z łatwością sobie z tym poradzi.
Około 4:27 Cybertruck musi pokonać niewielkie, ale strome wzniesienie i, w przeciwieństwie do pozostałych dwóch pojazdów, nie udaje mu się to pomimo kilku prób. Dopiero po wielu kolejnych próbach i połamanych plastikowych klapach e-pickup w końcu wjeżdża na wzgórze.
Cybertruck wydaje się niedojrzały
Nie jest do końca jasne, czy było to spowodowane brakiem doświadczenia kierowcy z pickupami terenowymi, czy po prostu brakiem oprogramowania, ale dyskusje z ekspertami po trasie sugerowały, że najprawdopodobniej było to spowodowane brakiem aktualizacji. Ponadto, jak później dowiedział się kierowca, przewodnik konserwacji DIY Tesli zaleca zdjęcie błotników przed jazdą w terenie, ale nie ma o tym mowy w instrukcji obsługi. Informacje te są również trudne do znalezienia w przewodniku dla majsterkowiczów.
Youtuber zdjął również osłony kołpaków podczas podróży, ponieważ spadły one kilka razy w terenie. Kolejną irytacją dla kierowcy było to, że za każdym razem, gdy wysiadał z samochodu, tryb terenowy wyłączał się i musiał być ponownie włączany. Jest to szczególnie irytujące, jeśli zapomni się go ponownie aktywować i kontynuować jazdę w trybie drogowym. Na pochwałę zasługuje doskonała przednia kamera pickupa, dzięki której jazda po błocie i z górki nie stanowi żadnego problemu.
Komentator mediów społecznościowych https://www.youtube.com/watch?v=9AH4eyJCwbE&t=3s zasugerował, że Elon Musk mógł być pod presją, aby wypuścić pickupa na rynek, ponieważ wielokrotnie odkładał go na później i w rezultacie doznał wielu kpin, więc mógł pospieszyć się z wypuszczeniem na rynek nieco niedojrzałej ciężarówki (przynajmniej pod względem możliwości terenowych, holowania i niektórych innych funkcji).
Długi rozstaw osi to problem?
Cybertruck ma również długi rozstaw osi i jest ciężki. Na pierwszy rzut oka te dwie cechy mogą wydawać się niekorzystne dla pick-upa. Jednak długi rozstaw osi zapewnia Cybertruckowi nieco większy prześwit niż w przypadku innych pickupów, takich jak Ford F-150 Lightning lub Rivian R1Tco może ułatwić pokonywanie przeszkód, takich jak skały i korzenie.
Długi rozstaw osi jest często kojarzony z mniejszą zwinnością, ale w przypadku Cybertrucka promień skrętu jest zaskakująco małyprawdopodobnie dzięki dodatkowemu skrętowi tylnych kół w systemie drive-by-wire Tesli. Dopiero okaże się, jak ciężarówka będzie zachowywać się w terenie i miejmy nadzieję, że poprawi się po wszelkich aktualizacjach.