Pierwszy test zasięgu akumulatora półprzewodnikowego o pojemności 150 kWh wykazał 653 mile na jednym ładowaniu podczas transmisji na żywo z NIO ET7
AKTUALIZACJA: Test zasięgu baterii półprzewodnikowej transmitowany na żywo przez CEO NIO został zakończony. Pokonanie 652,5 mil na jednym ładowaniu zajęło około 14 godzin, zanim test został zatrzymany z pakietem na poziomie 3%.
Dyrektor generalny NIO, William Li, zdecydował się zademonstrować rzeczywisty zasięg akumulatora firmy 150 kWh poprzez jazdę z Szanghaju aż do rozładowania baterii i transmitowanie całej podróży na żywo. Minęło ponad 12 godzin, a on wciąż jedzie autostradą z 30% pozostałego paliwa i pokonanymi ponad 430 milami, więc bateria może udowodnić swój 600-milowy zasięg w końcu.
Jazda odbywa się w dużym sedanie ET7 firmy NIO, który jest bezpośrednim konkurentem Tesli Model S i został zainspirowany niedawnym przejazdem w Europie, w którym samochód ukończył podróż o długości 3750 mil w 72 godziny i 51 minut dzięki firmie sieci stacji wymiany akumulatorów sieci stacji wymiany akumulatorów.
Nie trzeba dodawać, że topowa wersja ET7 z akumulatorem 150 kWh nie będzie wymagała tak wielu wymian, ale interesująca jest tutaj chemia pakietu. NIO podobno poszedł do największego na świecie producenta akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL i poprosił go o wykonanie ogniw z półprzewodnikową membraną elektrolitową, kompozytową anodą krzemową i katodą o wysokiej zawartości niklu, aby uzyskać większy zasięg na ładowaniu niezależnie od warunków pogodowych.
CATL odpowiedział jednak, że faza badawczo-rozwojowa oraz nowe linie produkcyjne i chemikalia zajmą zbyt dużo czasu i pieniędzy, aby były tak opłacalne komercyjnie, jak inne kontrakty, takie jak te z Tesla dla Modelu 3 i Modelu Y, które piętrzą się. NIO zwróciło się więc do znacznie mniejszego i zwinniejszego konkurenta - WeLion New Energy Technology - z którym wspólnie opracowało swoją pierwszą hybrydową baterię typu ciało stałe-ciecz o wiodącej w swojej klasie gęstości energii 360 Wh/kg.
Miał on wejść do produkcji pilotażowej już w 2021 roku, podczas gdy pierwsze pojazdy z nim miały pojawić się tego lata. Koszty przekroczenie kosztów i wyzwania produkcyjne spowodowały znaczne opóźnienie, ale wydajny akumulator o zasięgu ponad 600 mil wydaje się w końcu gotowy do sprzedaży detalicznej, sądząc po wszystkich przystankach na kawę, które dyrektor generalny NIO robi w drodze do wyczerpania półprzewodnikowego akumulatora ET7.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon
Źródło(a)
NIO (Weibo)