RTX Remix, platforma modderska Nvidii umożliwiająca remastering i ulepszanie starszych gier, wyszła z wersji beta i jest już ogólnie dostępna pod adresem https://www.nvidia.com/en-us/geforce/rtx-remix/. Firma udostępniła, że platforma pozwala modderom korzystać z narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji wbudowanych w platformę do przechwytywania zasobów gry, ulepszania materiałów i tworzenia remasterów gier z najnowszymi technologiami, takimi jak ray tracing. Platforma była używana przez ponad 30 000 modderów ze społeczności, odkąd weszła w fazę beta. Demo Half-Life 2 RTX zostało zbudowane przy użyciu RTX Remix i będzie dostępne za darmo w przyszłym tygodniu, a pełna wersja gry pojawi się później.
Dzięki RTX Remix modderzy otrzymują dostęp do DLSS 4, RTX Neural Radiance Cache i PBRFusion 3 oraz innych narzędzi AI. Platforma ułatwia również włączenie DLSS 4 z generowaniem wielu klatek, którego obsługa jest obecnie ograniczona do obecnie ograniczona do układów GPU z serii RTX 50. Dzięki renderowaniu neuronowemu, klasyczne gry mogą zostać zremasterowane tak, aby wyglądały i działały jak nowoczesne tytuły AAA.
Modderzy mogą samodzielnie tworzyć zasoby 4K lub korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji. Te narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji analizują tekstury obecne w klasycznych grach i skalują je 4x. PBRFusion 3 jest jednym z takich przykładów modelu, który skaluje tekstury za pomocą sztucznej inteligencji. Został on opracowany przez moddera NightRaven i ułatwia remastering modderom.
Najnowszym przykładem remastera gry jest Half-Life 2 RTX Demo które będzie dostępne za darmo dla posiadaczy Half-Life 2 od 18 marca. Demo zostało zbudowane przy użyciu RTX Remix i wprowadza DLSS 4 z generowaniem wielu klatek, Neural Radiance Cache dla lepszego ray tracingu, ulepszenia RTX Skin i ulepszoną RTX Volumetrics. Pełna wersja gry zostanie wydana w późniejszym terminie.