Platforma Tesla Model 2 zostanie zaprezentowana w marcu, a masowa produkcja Cybertrucków przewidziana jest na 2024 r
Tak jak się spodziewano, prezes Tesli Elon Musk rzucił zimną wodę na nadzieje, że Cybertruck będzie produkowany w znaczących ilościach w tym roku. Choć potwierdził, że Tesla nadal będzie wypuszczać Cybertrucka latem, Elon ostrzegł również, że "produkcja seryjna" elektrycznego pickupa będzie miała miejsce dopiero w 2024 roku, tak jak wcześniej plotkowano. Obecnie istnieje ponad 1,7 miliona rezerwacji "Cybertruckreprezentujących potencjalny strumień przychodów w wysokości ponad 129 miliardów dolarów dla Tesli, ale w 2023 roku prawdopodobnie będzie w stanie pomieścić tylko bardzo wczesnych użytkowników, którzy zalogowali swoje zamówienia wstępne w 2019 roku, kiedy pickup został po raz pierwszy odsłonięty.
Aby uspokoić masowe opóźnienia w produkcji Cybertrucka, Tesla oficjalnie poinformowała że "nasza platforma samochodowa następnej generacji jest w trakcie opracowywania", a więcej informacji zostanie podanych 1 marca, podczas Dnia Inwestora w 2023 roku. Platforma, o której mowa, to nikt inny jak rumiany przystępny Model 2 EV, od którego Elon Musk oczekuje, że przebije wszystkie inne modele razem wzięte na drodze do Tesla deklaruje skupienie się na "masowej elektryfikacji" z powodu którego odłożyła premierę Roadstera 2 na dalszy plan.
Plotka głosi, że tańszy Model 2 będzie montowany w nadchodzącej Gigafactory w Nuevo Leon w Meksyku, a Elon Musk podczas poprzedniej sesji kwartalnej z inwestorami powiedział, że Tesla chce obniżyć koszty produkcji o 50% w porównaniu do Modelu 3. Ostrzegł, że będzie to oznaczało "mniejszy, żeby było jasne" pojazd, ale zmniejszenie o połowę kosztów produkcji Modelu 3 o 33 600 USD przyniosłoby cenę Modelu 2 w punkcie poniżej 25 000 USD z dotacjami, dotrzymując pierwotnej obietnicy.
Wprowadzenie Modelu 2 na rynek, które powinno nastąpić w trakcie obecnego 5-letniego okresu Tesli, który kończy się w 2026 roku, pozwoliłoby na eksplozję jej udziału w rynku motoryzacyjnym, podczas gdy Tesla nadal utrzymywałaby swoje godne pozazdroszczenia marże zysku. W IV kwartale, na przykład, Tesla dostarczyła 405 728 pojazdów elektrycznych, co przy uwzględnieniu leasingowanych i dochodów nieprzypisanych do działalności motoryzacyjnej, zwraca marżę zysku bliską jej średniej z 2022 roku, wynoszącej około 10 000 USD na pojazd.