Platforma współdzielenia przejazdów Tesla Cybercab startuje z własną usługą Robotaxis i Waymo
Podczas wydarzenia zapowiadającego Robotaxi, Tesla powiedziała, że zamierza wypuścić swój najtańszy samochód w 2026 roku, pod warunkiem, że do tego czasu zostaną usunięte wszystkie przeszkody regulacyjne.
Wspomniana premiera będzie w rzeczywistości dość ograniczona w porównaniu do zarysu jej Cybercab ride-share który został do tej pory przedstawiony przez Elona Muska lub różnych członków zespołu Tesli.
Na kilku kwartalnych konferencjach prasowych Musk szczegółowo opisał wszechstronną flotę przywoływania przejazdów, która będzie obejmować posiadane i obsługiwane pojazdy z pedałami i kierownicą, a także Robotaxi i obecnych właścicieli samochodów Tesla, którzy będą mogli pożyczyć swój Model Y lub Model 3 na autonomiczną platformę ride-share, gdy nie będą ich potrzebować, aby zarobić trochę dodatkowej gotówki.
Sekcja Robotaxi floty platformy Cybercab będzie jednak najwyraźniej zaczynać się od dwumiejscowych samochodów należących i obsługiwanych przez Teslę, z centrum obsługi klienta obsługiwanym przez ludzkich operatorów w celu zapewnienia redundancji, podobnie jak w przypadku Waymo.
Zostało to przekazane analitykom Deutsche Bank przez szefa relacji inwestorskich Tesli, Travisa Axelroda, który powiedział, że Tesla zdecydowała się uruchomić usługę tylko w Kalifornii i Teksasie, dwóch stanach, które albo nie mają ograniczeń dotyczących samochodów bez kierowcy, albo mają ustalone ramy regulacyjne.
Tesla uważa, że rozsądne byłoby założenie, że jakiś rodzaj teleoperatora byłby potrzebny przynajmniej początkowo ze względów bezpieczeństwa/nadmiarowości. Kierownictwo zamierza zacząć całkowicie od floty należącej do firmy i korzystać z wewnętrznie opracowanej aplikacji ride-hail.
Nie jest jasne, czy w momencie uruchomienia usługa Cybercab będzie również obejmować pojazdy Model Y lub Model 3 i Cybertruck, które są własnością Tesli, czy też będzie to tylko Robotaxis. W każdym razie wydaje się, że obecni właściciele Tesli będą mogli wypożyczyć swoje samochody na platformie Cybercab ride-share dopiero w późniejszym terminie, po przetestowaniu usługi przez firmę na drogach publicznych.
Ponadto analitycy banku otrzymali potwierdzenie, że Tesla może rzeczywiście spróbować wprowadzić na rynek tańszy samochód z kierownicą i pedałami, który Deutsche Bank nazywa Model Qw pierwszej połowie 2025 r., tak jak Tesla powiedziała podczas ostatniego wezwania do zarabiania.
Wcześniej określany jako Model 2oczekuje się, że samochód będzie wyglądał jak miniaturowy Model Y i będzie kosztował około 30 000 USD z ewentualnymi dotacjami, nieco powyżej Robotaxi, który prawdopodobnie pozostanie najtańszym samochodem Tesli.
Jak potwierdzają niektórzy dostawcy Tesli, z którymi rozmawialiśmy, projekt Modelu 2 był prawdziwy, a Tesla wprowadziła nawet innowacyjne rozwiązania inżynieryjne obniżające koszty, zanim zdecydowała się odłożyć go na dalszy plan ze względu na Robotaxi uruchomienie.
Co mogło spowodować tę nagłą zmianę zdania i decyzję o faktycznym uruchomieniu Modelu 2/Q pomimo wszystkich ostatnich twierdzenia że jego portfolio go nie potrzebuje, pozostaje do usłyszenia.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę Tesla Wall Connector EV z podwójną wtyczką na Amazon