PlayStation 5 Pro: Sony wdroży technologię skalowania PlayStation Spectral Super Resolution, aby osiągnąć docelową wydajność 4K i 60 FPS lub 8K i 30 FPS na konsoli PS5 Pro
Tom Henderson i Insider Gaming ujawnili kolejne informacje na temat następnej konsoli do gier Sony. Dla przypomnienia, Henderson napisał na początku tego tygodnia że PlayStation 5 Pro (PS5 Pro) pozostaje na dobrej drodze do premiery jesienią 2024 roku z tym samym procesorem, co obecne modele PS5, ale znacznie lepszym GPU. Podobno ten ostatni będzie renderował obiekty o 45% szybciej niż GPU oparty na RDNA 2, który zasila wszystkie detaliczne konsole PS5, oprócz innych zmian.
Niemniej jednak Sony nadal spodziewa się, że PS5 Pro będzie zbyt słabe do natywnego grania w 4K/60 FPS we wszystkich tytułach. W rezultacie firma planuje wdrożyć rozwiązanie skalowania o nazwie PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), aby osiągnąć tę kombinację rozdzielczości i liczby klatek na sekundę. Podobno PSSR pozwoli PS5 Pro na grę w 8K i 30 FPS, co znacznie wykracza poza możliwości PS5.
Biorąc to pod uwagę, podejrzewamy, że Sony będzie musiało obniżyć jakość obrazu, aby uzyskać 4x więcej pikseli przy zaledwie 50% mniejszej liczbie klatek. Tak czy inaczej, rzekome wewnętrzne dokumenty przeglądane przez Henderson mają nadzieję, że PS5 Pro z włączonym PSSR może zapewnić rozgrywkę w rozdzielczości 1440p i 60 FPS w tytułach, w których PS5 może zarządzać tylko 60 FPS przy 1080p w trybie wydajności. Podobnie, PSSR ma zapewnić deweloperom wystarczająco dużo miejsca na PS5 Pro, aby dodać raytracing przy jednoczesnym utrzymaniu docelowego 60 FPS. Podobno Sony ma ambicje, by zwiększyć PSSR do 4K/120 FPS i 8K/60 FPS, choć Henderson sugeruje, że nastąpi to dopiero w przyszłej wersji sprzętu.
Źródło(a)
Insider Gaming przez VideoCardz, Charles Sims (Unsplash) - Kredyty na zdjęcia