PlayStation ogłasza zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu przyspieszenia tworzenia gier i obniżenia kosztów
W bieżącym raporcie Corporate Report 2024, opublikowanym 13 września 2024 r., Sony przedstawia swoją wizję firmy rozrywkowej dostosowanej do zmian społecznych i rozwoju technologicznego. Sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe (ML) mają odgrywać w tym kluczową rolę - zwłaszcza w sektorze gier.
Sony planuje zintegrować technologie, takie jak przetwarzanie 3D w czasie rzeczywistym i technologia czujników, z tworzeniem gier. Celem jest przyspieszenie procesów i obniżenie kosztów bez uszczerbku dla jakości. Jako aktualny przykład raport podaje produkcję gry Marvel's Spider-Man 2, w której oprogramowanie do rozpoznawania mowy zostało wykorzystane do automatycznej synchronizacji napisów z dialogami postaci. Znacząco skraca to proces deweloperski.
Sony inwestuje również w Volumetric Capture Studioktóre rejestruje dane 3D osób i środowisk w celu generowania obrazów i zasobów 3D. Dane te mają być wykorzystywane w całej firmie i ewentualnie sprzedawane na zewnątrz. We współpracy z Epic Games, Sony eksperymentuje również z silnikiem Unreal Engine, aby ponownie wykorzystać komponenty 3D z produkcji teledysków w grach wideo.
Kontrowersje etyczne
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu gier niewątpliwie ma ogromny potencjał, ale często wywołuje fundamentalne debaty etyczne. Głównym powodem do niepokoju jest potencjalna utrata miejsc pracy, podczas gdy istnieją również obawy, że sztuczna inteligencja może stłumić kreatywność deweloperów. Zwolennicy widzą w niej szansę na wyeliminowanie powtarzalnych zadań, pozwalając programistom na większą swobodę w skupieniu się na kreatywnych przedsięwzięciach. Na stronie Redditwybuchła już dyskusja na temat zapowiedzi Sony o zwiększonym wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Źródło(a)
Źródło obrazu: PlayStation, Frank_Reppold / Pixabay