Plotki sugerują, że Toyota hamuje w pełni elektryczną GR Suprę z powodu problemów z EV - BMW PHEV, alternatywy ICE na kartach
Toyota toyota powoli wdrażała pojazdy elektryczne, często argumentując, że hybrydy, paliwa alternatywne i bardziej wydajne silniki benzynowe są drogą do zrobienia - przynajmniej do czasu, aż baterie półprzewodnikowe nie pojawią się długo oczekiwane baterie półprzewodnikowe. Niemniej jednak, ostatnie plotki udostępnione przez Carscoops wskazują, że Toyota może zdywersyfikować nadchodzącą szóstą generację GR Supra na dwa lub trzy różne układy napędowe.
Najnowsza Toyota GR Supra znana jest z dzielenia silnika i platformy z BMW Z4. Jednak wczesne raporty https://www.carscoops.com/2023/02/the-next-generation-toyota-supra-might-be-all-electric/ wskazywały, że następna generacja Supry będzie oparta wyłącznie na architekturze Toyota e-TNGA, co oznacza, że będzie to projekt wyłącznie elektryczny opracowany przez Toyotę.
Ostatnio jednak, gdy rynek pojazdów elektrycznych najwyraźniej zwolnił pojawiły się pogłoski, że Toyota rozważa ponowne rozważenie opcji zaprojektowanej przez BMW dla GR Supra, oprócz modelu w pełni elektrycznego. Model hybrydowy typu plug-in mógłby nawet potencjalnie całkowicie zastąpić układ napędowy EV.
GR Supra jest tradycyjnie samochodem sportowym RWD - dlatego Toyota zdecydowała się na oryginalny układ napędowy BMW. Spekulacje wskazują, że Toyota może wykorzystać ten sam układ napędowy RWD PHEV BMW XM, który ma pojawić się w nadchodzącym M5.
Jeśli Toyota ma zaadaptować architekturę e-TNGA do modelu GR Supra, będzie musiała wprowadzić kilka poważnych poprawek do silników, z których obecnie korzysta. Najbliższym pojazdem elektrycznym Toyoty obecnej generacji, który wykorzystuje architekturę e-TNGA, jest bZ4X o mocy 241 KM. Z drugiej strony, obecna topowa GR Supra osiąga moc 382 KM, co znacznie przewyższa możliwości e-TNGA.
Patrząc na historię współpracy Toyoty z BMW, jest również całkiem możliwe, że Toyota mogłaby ponownie współpracować z BMW, aby wykorzystać zaadaptowane Neue Klasse M3 ponieważ będzie to również kompaktowy samochód sportowy RWD. Wykorzystanie nadchodzącego układu napędowego M3 prawdopodobnie oznaczałoby jednak, że produkcja GR Supra EV zostałaby opóźniona do 2027 r., kiedy to odpowiednik M3 ma zostać wprowadzony na rynek. Układ napędowy BMW M3 oznaczałby również, że GR Supra EV byłby w stanie wyprodukować znacznie więcej mocy, dzięki limitowi 1,000+ KM platformy Neue Klasse platformy Neue Klasse.
Proszę kupić model samochodu TAMIYA 1/24 CASTROL Toyota Tom's Supra GT na Amazon.