Tajemnica problemów z wyświetlaczem Retroid Pocket Mini może zostać rozwiązana przez nieustraszonego moddera sprzętu za zeszłorocznym domowym handheldem do gier PlayStation 1. Krótko mówiąc, wyświetlacz wewnątrz Pocket Mini to nie wszystko, na co wygląda.
Na pierwszy rzut oka Retroid wyposażył Pocket Mini w 3,7-calowy panel OLED, który zapewnia natywną rozdzielczość 1280 x 960 pikseli. W rezultacie Retroid porównuje Pocket Mini z Pocket 2S w swoich materiałach marketingowych, zamiast nowszego Pocket 4 lub Pocket 4 Pro (obecnie 199 USD na Amazon).
Jak już omówione wcześniejretroid obwiniał problem sprzętowy za niezdolność Pocket Mini do prawidłowego renderowania shaderów CRT we wszystkich przypadkach. Podczas gdy firma zdecydowała się nie wyjaśniać dalej, YveltalGriffin wydaje się, że ustalił podstawową przyczynę.
Najwyraźniej Pocket Mini wykorzystuje panele przeznaczone do użytku w dodatkowym wyświetlaczu LG Wing. Choć nie jest to problem sam w sobie, dodatkowy wyświetlacz Winga mierzy 3,92 cala i wyświetla obraz w rozdzielczości 1240 x 1080.
Jak wyjaśnia Retro Handhelds wyjaśnia, panel ten nie może natywnie wyświetlać obrazu w rozdzielczości 1280 x 960 przy proporcjach 4:3. Zamiast tego może osiągnąć tylko 1240 x 930 pikseli, które Pocket Mini następnie skaluje do 1280 x 960.
Dlatego też wyświetlacz nigdy nie był w stanie osiągnąć rozdzielczości reklamowej bez zniekształcenia obrazu przez Pocket Mini. Oprócz najnowszych rozwiązań, Retroid potwierdził, że będzie oferował zestaw do wymiany wyświetlacza DIY przy użyciu 3,92-calowego panelu o rozdzielczości 1,240 x 1,080 pikseli z najnowszego Pocket Classic.