Podróż Teslą Cybertruck: Youtuber pokonuje 1340 mil, 12 postojów na ładowanie z powodu niskiej wydajności
Tesla Cybertruck Tesla Cybertruck został zaprezentowany pod koniec ubiegłego roku i od tego czasu niewiele osób posiadało futurystyczny e-pickup. Wielu obserwatorów z niecierpliwością czeka teraz na pierwsze doświadczenia nowych właścicieli z pojazdem, a raporty zaczynają napływać. YouTuber Dennis Wang wybrał się wraz ze swoim przyjacielem w swoją pierwszą podróż Cybertruckiem. Podczas podróży Youtuber został niespodziewanie zaskoczony słabą wydajnością i innymi niedociągnięciami. Ale Dennis Wang, który jeździł wszystkimi czterema innymi modelami Tesli, pochwalił również niektóre z jego funkcji:
To najwygodniejsza Tesla, jaką kiedykolwiek jeździłem, ale zdecydowanie brakowało jej zasięgu pod względem wydajności, a po drodze musieliśmy się sporo zatrzymywać.
Plan zakładał przejazd z Austin w Teksasie do Parku Narodowego Joshua Tree w Kalifornii. Trasa, która rozpoczęła się o 20:00, miała zakończyć się o 19:24 następnego dnia w miejscu docelowym wprowadzonym do komputera pokładowego - z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych postojów na ładowanie. W rzeczywistości jednak podróż trwała 27 godzin. Dennis Wang udokumentował całą podróż, która rozpoczęła się przy poziomie naładowania baterii wynoszącym 85%. Youtuber stwierdził również, że miał tendencję do ładowania pojazdu w zakresie od 10-30% do 70-80%.
12 przystanków ładowania na dystansie 1 340 mil
Na pierwszym postoju ładowania w Junction w Teksasie pojazd był naładowany w 26% i według komputera pokładowego 25 minut ładowania powinno wystarczyć do osiągnięcia około 85%, co było mniej więcej w porządku. Następny przystanek w Ozona w Teksasie trwa około godziny i 11 minut przy prędkości około 78 mil na godzinę, a pickup dociera na miejsce z zaledwie 33% naładowania. Na tej stacji, nieco wolniejszej ładowarce o mocy 150 kW, elektryczna ciężarówka musi być ładowana przez dobre 40 minut, zanim bateria osiągnie 77% i będzie można kontynuować podróż.
Według komputera pokładowego, dotarcie do trzeciego przystanku w Fort Stockton w Teksasie powinno zająć godzinę i 44 minuty, gdzie ciężarówka powinna dotrzeć z 13-procentowym poziomem naładowania po przejechaniu 121 mil. Kierowcy udaje się jednak dotrzeć na miejsce z zaledwie siedmioprocentowym poziomem naładowania - przynajmniej na doładowaniu o mocy 250 kW. I tak podróż trwa od stacji ładowania do stacji ładowania, aż dwaj przyjaciele pokonali dystans 1340 mil po łącznie 12 przystankach ładowania i 27 godzinach.
Ponieważ Cybertruck był wielokrotnie sprawdzany przez zainteresowanych przechodniów, na co Wang poświęcił czas, odliczył za to dwie godziny - pozostawiając łączny czas 25 godzin. Bez licznych postojów na ładowanie, jazda zajęłaby prawdopodobnie tylko 20 godzin. Po kilku kolejnych jazdach testowych Wang dodał, że zasięg poprawił się po jeździe w bardziej umiarkowanym klimacie Kalifornii zamiast w chłodniejszym Teksasie i po zamknięciu pokrywy bagażnika.
Inne punkty krytyki i pochwały
Kolejną wadą oprócz niskiej wydajności jest brak komfortu podczas ładowania. Ponieważ samochód jest tak długi, kabel ładowania ledwo dociera do ciężarówki - prawie dociera, ale trzeba jechać bardzo blisko stacji ładowania, aż do przystanku parkingowego. Nawet wtedy trzeba ciągnąć kabel z pewną siłą i nie ma miejsca na manewrowanie.
Wielu przechodniów, którzy próbowali dotknąć samochodu, zauważyło również, że pickup jest magnesem na odciski palców. Na koniec Wang skrytykował fakt, że ekran informacyjno-rozrywkowy zgasł po około 12 godzinach jazdy i musiał polegać na aplikacji Tesli do sterowania samochodem, dopóki nie wyłączył samochodu na kilka godzin w miejscu docelowym, a ekran znów działał. Pochwalił jednak bardzo przyjemny układ kierowniczy, płynność ekranu, dużą deskę rozdzielczą, oświetlenie wnętrza LED, przestronne wnętrze, doskonałą kamerę cofania i wrażenia z jazdy:
To fantastyczna ciężarówka. Wnętrze i jakość wykonania są zdecydowanie jednymi z najlepszych w Tesli. To sprawia, że jestem naprawdę podekscytowany tym, jak będą wyglądać przyszłe Tesle.