Podwójny silnik Rivian R1T zwiększa moment obrotowy kosztem mocy i długości gwarancji
Kilka tygodni temu, Rivian potwierdził, że że rozpoczął wprowadzanie na rynek dwusilnikowych pojazdów R1T i R1S opartych na własnych jednostkach napędowych Enduro. Rozwój ten miał na celu uczynienie pojazdów bardziej wydajnymi niż wersje cztero- i trzysilnikowe.
Ostatnie zmiany w specyfikacji Rivian R1T wskazują, że firma nadal ulepsza silniki Enduro, aby uzyskać najlepsze wyniki, a firma wydaje się ponownie koncentrować na osiągach terenowych.
Podczas gdy zasięg wydaje się pozostawać bez szwanku, Rivian dostosował swoją moc wyjściową dla wersji Dual-Motor nawet o 11%. Podstawowy model Dual-Motor R1T ma teraz moc 533 KM (397,5 kW), w porównaniu z wcześniejszymi 600 KM (447,4 kW), podczas gdy wersja Dual-Motor Performance odnotowuje spadek z 700 KM (522 kW) do 665 KM (495,9 kW).
W zamian za spadek mocy, Rivian zwiększył moment obrotowy dla Performance Dual-Motor AWD R1T o 129 lb-ft (175 nm) - z 700 lb-ft (949 nm) do 829 lb-ft (1124 nm). Z drugiej strony, model podstawowy otrzymuje tylko dodatkowe 10 lb-ft (13,5 nm) momentu obrotowego w stosunku do pierwotnych 600 lb-ft (813,5 nm).
Ten wzrost momentu obrotowego - zwłaszcza w wersji Performance - jest prawdopodobnie o wiele bardziej wartościowy do użytku w terenie niż jakikolwiek wzrost mocy, zwłaszcza po przekroczeniu granicy 500 KM. Pomimo zwiększonego momentu obrotowego, obie wersje Dual-Motor R1T utrzymują te same czasy 0-60 mph.
Kiedy Rivian pojawił się kilka lat temu jako alternatywa dla Tesli, jego pojazdy otrzymały wiele pochwał ze względu na ich osiągi w terenie i imponujący zasięg. Rivian zdołał również wyprzedzić większość konkurencji dzięki pięcioletniej, kompleksowej gwarancji na 60 000 mil na swoje czterosilnikowe warianty.
Przejście na platformę Dual-Motor Enduro najwyraźniej doprowadziło również Rivian do skrócenia okresu gwarancji z pięcioletniej lub 60 000 mil (96 560 km) gwarancji Quad-Motor do czteroletniej lub 50 000 mil (80 467 km) gwarancji. Zmiana ta jest w pewnym stopniu oczekiwana, biorąc pod uwagę niższe koszty platformy Dual-Motor i nadal jest dość standardowa wśród luksusowych marek pojazdów elektrycznych.
Kup osłonę kabla ładowania pojazdu elektrycznego Cable Shield na Amazon.