Pojawiają się nowe szczegóły dotyczące Kia EV9, w tym ładowanie 800V
Kia ogłosiła https://www.kiamedia.com/us/en/media/pressreleases/20108/kia-ev9-reshapes-suv-user-experience-with-superior-design-and-technology pełne szczegóły dotyczące elektrycznego SUV-a EV9. Samochód został ujawniony wcześniej w tym miesiącu ze zdjęciami pokazującymi jego trzyrzędowe wnętrze. Pojazd bazuje na tym samym E-GMP, co inne modele marki, m.in EV6. Kia podaje, że model RWD Long Range ma docelowy zasięg WLTP do 541 km (~336 mil). Bateria o pojemności 99,8 kWh obsługuje ładowanie 800V, co pozwala dodać 239 km (~149 mil) do zasięgu w zaledwie 15 minut.
Ten SUV ma silnik o mocy 150 kW 350 Nm z czasem przyspieszenia od 0 do 100 kph (~60 mph) wynoszącym 9,4 sekundy. Wariant AWD ma tę samą baterię z podwójnymi silnikami wytwarzającymi łączną moc 283 kW z momentem obrotowym 600 Nm, przyspieszającymi do 100 km/h w 6,0 sekundy. Model RWD Standard ma mniejszy akumulator 76,1 kWh i silnik o mocy 160 kW 350 Nm, dzięki czemu czas od 0 do 100 km/h wynosi 8,2 sekundy. Jeśli chodzi o technologie jazdy autonomicznej, opracowany przez Kia system Highway Driving Pilot (HDP) wprowadza na poszczególne rynki funkcje poziomu 3, takie jak utrzymywanie odległości od samochodu poprzedzającego i pozostawanie na pasie ruchu bez dotykania kierownicy.
SUV posiada piętnaście czujników, w tym dwa LiDAR, które mogą wykryć inne pojazdy i zagrożenia. Do tego sklep Kia Connect Store pozwala na zakup dodatkowych funkcji i usług, takich jak Remote Smart Parking Assist 2 czy Acceleration Boost, skracający czas od 0 do 100 km/h do 5,3 sekundy. Kia EV9 ma zostać wprowadzona na rynek w Republice Korei w drugim kwartale 2023 roku, a na rynkach globalnych będzie dostępna jeszcze w tym roku. Przecieki sugerują, że elektryczny SUV będzie zaczynał się od 56 000 USD w USA.