Notebookcheck Logo

Pojazdy elektryczne stają się czystsze niż samochody na gaz po przejechaniu 15 000 mil, ponieważ wzrasta recykling akumulatorów

Krytyczne materiały baterii mogą być poddane recyklingowi w 95% (zdjęcie: Redwood Materials)
Krytyczne materiały baterii mogą być poddane recyklingowi w 95% (zdjęcie: Redwood Materials)
Firma zajmująca się recyklingiem akumulatorów Redwood Materials, należąca do założyciela Tesli, jest obecnie w stanie wydobyć 95% cennych metali i krytycznych materiałów ze zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych.
E-Mobility

Według nowego badania, które uwzględnia wskaźniki recyklingu akumulatorów, pojazdy elektryczne stają się bardziej ekologiczne niż samochody na gaz znacznie wcześniej niż sądzono.

Poprzednie obliczenia wskazywały, że pojazd elektryczny w USA staje się czystszy z ekologicznego punktu widzenia po około 25 000 mil przejechanych kilometrów, kiedy to emisje związane z produkcją akumulatorów osiągają próg rentowności.

Biorąc jednak pod uwagę obecne tempo recyklingu akumulatorów, pojazdy elektryczne stają się czystsze w prowadzeniu niż samochody na gaz już po 15 000 mil.

Wcześniej analiza obejmowała jedynie emisje związane z wydobyciem surowców do produkcji akumulatorów i eksploatacją samochodów elektrycznych, w tym ich ładowaniem przy obecnym koszyku energetycznym.

Firmy takie jak Redwood Materials współzałożyciela Tesli, JB Straubela, są obecnie w stanie poddać recyklingowi i ponownie wykorzystać 95% drogich metali i krytycznych materiałów, które zostały wydobyte i udoskonalone w celu wytworzenia baterii EV.

Toyota, na przykład, niedawno nawiązała współpracę z Redwood w zakresie zamkniętej pętli dostaw, przekazując swoje stare akumulatory do samochodów hybrydowych do recyklingu w celu uzyskania materiałów elektrodowych do nowych ogniw.

Według naukowców ze Stanford, zasadniczo obniża to emisje związane z produkcją baterii do pojazdów elektrycznych o 55%, a energię potrzebną do ich wydobycia o 80%. Biorąc pod uwagę lokalny charakter recyklingu prowadzonego przez amerykańskie firmy, takie jak Redwood, całkowita redukcja emisji związanych z produkcją baterii do pojazdów elektrycznych od kołyski do grobu wynosi do 80%.

Można to porównać do niklowych-na bazie niklu, które są stosowane w pojazdach elektrycznych, takich jak Tesla Model 3 Performance a nie ogniw fosforanowych, które trafiają do jego podstawowego rodzeństwa RWD.

Era masowego recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych dopiero się zaczyna, ponieważ większość z nich jest nadal na gwarancji. Według JB Straubela, nowoczesne pakiety mogą zasilać pojazd przez 15 lat zanim ulegną degradacji na tyle, by uzasadnić recykling, a niepotwierdzone dowody wskazują, że może mieć rację.

Przypadkowo, największy na świecie producent akumulatorów CATL niedawno nawiązał współpracę z NIO, aby oficjalnie udzielić 15-letniej gwarancji na akumulatory EV przy zachowaniu 85% pojemności. Obecnie większość producentów pojazdów elektrycznych udziela 8-letniej gwarancji i 70% gwarancji retencji, co dziesiątkuje wartość odsprzedaży.

Dyrektor generalny NIO oszacował, że w ciągu najbliższych kilku lat ponad 20 milionów samochodów elektrycznych przestanie być objętych gwarancją, więc 15-letnia gwarancja będzie miała kluczowe znaczenie dla rentowności branży w przyszłości.

Wiele akumulatorów tych pojazdów zostanie również poddanych recyklingowi, co jeszcze bardziej zazieleni produkcję i użytkowanie samochodów elektrycznych w porównaniu z pojazdami na gaz.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Wydobycie a recykling emisji z akumulatorów EV
Wydobycie a recykling emisji z akumulatorów EV
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Pojazdy elektryczne stają się czystsze niż samochody na gaz po przejechaniu 15 000 mil, ponieważ wzrasta recykling akumulatorów
Daniel Zlatev, 2024-04-26 (Update: 2024-08-15)