Pojazdy elektryczne stają się czystsze niż samochody na gaz po przejechaniu 15 000 mil, ponieważ wzrasta recykling akumulatorów
Według nowego badania, które uwzględnia wskaźniki recyklingu akumulatorów, pojazdy elektryczne stają się bardziej ekologiczne niż samochody na gaz znacznie wcześniej niż sądzono.
Poprzednie obliczenia wskazywały, że pojazd elektryczny w USA staje się czystszy z ekologicznego punktu widzenia po około 25 000 mil przejechanych kilometrów, kiedy to emisje związane z produkcją akumulatorów osiągają próg rentowności.
Biorąc jednak pod uwagę obecne tempo recyklingu akumulatorów, pojazdy elektryczne stają się czystsze w prowadzeniu niż samochody na gaz już po 15 000 mil.
Wcześniej analiza obejmowała jedynie emisje związane z wydobyciem surowców do produkcji akumulatorów i eksploatacją samochodów elektrycznych, w tym ich ładowaniem przy obecnym koszyku energetycznym.
Firmy takie jak Redwood Materials współzałożyciela Tesli, JB Straubela, są obecnie w stanie poddać recyklingowi i ponownie wykorzystać 95% drogich metali i krytycznych materiałów, które zostały wydobyte i udoskonalone w celu wytworzenia baterii EV.
Toyota, na przykład, niedawno nawiązała współpracę z Redwood w zakresie zamkniętej pętli dostaw, przekazując swoje stare akumulatory do samochodów hybrydowych do recyklingu w celu uzyskania materiałów elektrodowych do nowych ogniw.
Według naukowców ze Stanford, zasadniczo obniża to emisje związane z produkcją baterii do pojazdów elektrycznych o 55%, a energię potrzebną do ich wydobycia o 80%. Biorąc pod uwagę lokalny charakter recyklingu prowadzonego przez amerykańskie firmy, takie jak Redwood, całkowita redukcja emisji związanych z produkcją baterii do pojazdów elektrycznych od kołyski do grobu wynosi do 80%.
Można to porównać do niklowych-na bazie niklu, które są stosowane w pojazdach elektrycznych, takich jak Tesla Model 3 Performance a nie ogniw fosforanowych, które trafiają do jego podstawowego rodzeństwa RWD.
Era masowego recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych dopiero się zaczyna, ponieważ większość z nich jest nadal na gwarancji. Według JB Straubela, nowoczesne pakiety mogą zasilać pojazd przez 15 lat zanim ulegną degradacji na tyle, by uzasadnić recykling, a niepotwierdzone dowody wskazują, że może mieć rację.
Przypadkowo, największy na świecie producent akumulatorów CATL niedawno nawiązał współpracę z NIO, aby oficjalnie udzielić 15-letniej gwarancji na akumulatory EV przy zachowaniu 85% pojemności. Obecnie większość producentów pojazdów elektrycznych udziela 8-letniej gwarancji i 70% gwarancji retencji, co dziesiątkuje wartość odsprzedaży.
Dyrektor generalny NIO oszacował, że w ciągu najbliższych kilku lat ponad 20 milionów samochodów elektrycznych przestanie być objętych gwarancją, więc 15-letnia gwarancja będzie miała kluczowe znaczenie dla rentowności branży w przyszłości.
Wiele akumulatorów tych pojazdów zostanie również poddanych recyklingowi, co jeszcze bardziej zazieleni produkcję i użytkowanie samochodów elektrycznych w porównaniu z pojazdami na gaz.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon