Według nowego badania, które uwzględnia wskaźniki recyklingu akumulatorów, pojazdy elektryczne stają się bardziej ekologiczne niż samochody na gaz znacznie wcześniej niż sądzono.
Poprzednie obliczenia wskazywały, że pojazd elektryczny w USA staje się czystszy z ekologicznego punktu widzenia po około 25 000 mil przejechanych kilometrów, kiedy to emisje związane z produkcją akumulatorów osiągają próg rentowności.
Biorąc jednak pod uwagę obecne tempo recyklingu akumulatorów, pojazdy elektryczne stają się czystsze w prowadzeniu niż samochody na gaz już po 15 000 mil.
Wcześniej analiza obejmowała jedynie emisje związane z wydobyciem surowców do produkcji akumulatorów i eksploatacją samochodów elektrycznych, w tym ich ładowaniem przy obecnym koszyku energetycznym.
Firmy takie jak Redwood Materials współzałożyciela Tesli, JB Straubela, są obecnie w stanie poddać recyklingowi i ponownie wykorzystać 95% drogich metali i krytycznych materiałów, które zostały wydobyte i udoskonalone w celu wytworzenia baterii EV.
Toyota, na przykład, niedawno nawiązała współpracę z Redwood w zakresie zamkniętej pętli dostaw, przekazując swoje stare akumulatory do samochodów hybrydowych do recyklingu w celu uzyskania materiałów elektrodowych do nowych ogniw.
Według naukowców ze Stanford, zasadniczo obniża to emisje związane z produkcją baterii do pojazdów elektrycznych o 55%, a energię potrzebną do ich wydobycia o 80%. Biorąc pod uwagę lokalny charakter recyklingu prowadzonego przez amerykańskie firmy, takie jak Redwood, całkowita redukcja emisji związanych z produkcją baterii do pojazdów elektrycznych od kołyski do grobu wynosi do 80%.
Można to porównać do niklowych-na bazie niklu, które są stosowane w pojazdach elektrycznych, takich jak Tesla Model 3 Performance a nie ogniw fosforanowych, które trafiają do jego podstawowego rodzeństwa RWD.
Era masowego recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych dopiero się zaczyna, ponieważ większość z nich jest nadal na gwarancji. Według JB Straubela, nowoczesne pakiety mogą zasilać pojazd przez 15 lat zanim ulegną degradacji na tyle, by uzasadnić recykling, a niepotwierdzone dowody wskazują, że może mieć rację.
Przypadkowo, największy na świecie producent akumulatorów CATL niedawno nawiązał współpracę z NIO, aby oficjalnie udzielić 15-letniej gwarancji na akumulatory EV przy zachowaniu 85% pojemności. Obecnie większość producentów pojazdów elektrycznych udziela 8-letniej gwarancji i 70% gwarancji retencji, co dziesiątkuje wartość odsprzedaży.
Dyrektor generalny NIO oszacował, że w ciągu najbliższych kilku lat ponad 20 milionów samochodów elektrycznych przestanie być objętych gwarancją, więc 15-letnia gwarancja będzie miała kluczowe znaczenie dla rentowności branży w przyszłości.
Wiele akumulatorów tych pojazdów zostanie również poddanych recyklingowi, co jeszcze bardziej zazieleni produkcję i użytkowanie samochodów elektrycznych w porównaniu z pojazdami na gaz.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon