Półprzewodnikowa bateria Toyoty początkowo tylko w kilku tysiącach pojazdów elektrycznych
Toyota planuje toyota planuje jako pierwsza wprowadzić do masowej produkcji samochody na baterie półprzewodnikowe, a teraz podała, ile początkowo zamierza ich wyprodukować. Dzięki niedawno ogłoszonemu partnerstwo z grupą energetyczną Idemitsu Kosan, Toyota opracowała biznesplan komercjalizacji pojazdów elektrycznych z akumulatorem półprzewodnikowym.do 2027 roku do 2027 roku.
Wspólne przedsięwzięcie z Idemitsu zakończyło masową produkcję skomplikowanego siarczkowego elektrolitu stałego, który wymaga wysokiej czystości materiału, ale okazuje się bardzo obiecujący pod względem trwałości, jeśli własne testy Toyoty są jakąkolwiek wskazówką.
Podczas gdy ten Święty Graal w postaci stałego materiału akumulatorowego jest niewątpliwie przełomem, który pozwoli na masową produkcję pojazdów elektrycznych, przynajmniej w gamie premium Lexusa, Toyota ujawniła ograniczoną liczbę pojazdów, które spodziewa się wyprodukować przy jego użyciu. Zgodnie z konferencją prasową zorganizowaną wspólnie z Idemitsu, obie firmy będą w stanie wyprodukować tylko kilkaset ton stałego elektrolitu, gdy pierwsza faza zakładu masowej produkcji będzie gotowa.
Może się to wydawać dużo, ale w rzeczywistości wystarczy tylko na kilka tysięcy samochodów Toyoty lub Lexusa z baterią półprzewodnikową. W kolejnej fazie ekspansji, którą Toyota spodziewa się osiągnąć do 2030 r., Idemitsu będzie w stanie wyprodukować "kilka tysięcy ton (kilkadziesiąt tysięcy pojazdów)", precyzuje Toyota, komentując swoje przyszłe plany produkcji pojazdów elektrycznych na baterie półprzewodnikowe.
Nie trzeba dodawać, że nadal może to być znacznie więcej samochodów z bateriami półprzewodnikowymi niż jej główni konkurenci będą w stanie zaoferować w tym czasie w segmencie premium. Te stosunkowo niewielkie liczby, które Toyota spodziewa się wyprodukować, sugerują jednak, że prawdziwej rewolucji w zakresie pojazdów elektrycznych na baterie półprzewodnikowe można się spodziewać dopiero w następnej dekadzie, podobnie jak największy na świecie producent baterii do pojazdów elektrycznych CATL sugeruje.
Miejmy nadzieję, że w międzyczasie pojawi się więcej postępów technologicznych, które pozwolą Toyocie produkować swoje akumulatorów półprzewodnikowych które będą również zdolne do 10-minutowego ładowania w większych ilościach, szybciej i taniej.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon