Półprzewodnikowe ogniwo CATL do pojazdów elektrycznych o gęstości energii 500 Wh/kg wchodzi do produkcji próbnej
Największy na świecie producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych i magazynowania energii, CATL, rozpoczął walidację próbek półprzewodnikowych ogniw do pojazdów elektrycznych o pojemności 20 Ah w oparciu o badania nad technologią siarczkową.
CATL początkowo szydził z twierdzeń o szybkiej komercjalizacji baterii półprzewodnikowych, mówiąc, że ma za sobą lata badań i rozwoju w tej dziedzinie i nadal nie sądzi, że będą one gotowe na rynek masowy przed 2030 rokiem ze względu na wysokie koszty produkcji.
Firma skorygowała te ramy czasowe, mówiąc, że baterie półprzewodnikowe baterie półprzewodnikowe mogą być gotowe do zastosowania w pojazdach elektrycznych klasy premium w 2027 r., a CATL będzie mieć własne ogniwa z całkowicie stałym elektrolitem, aby zaoferować je producentom pojazdów elektrycznych.
Aby tak się stało, CATL podobno skierował 1000 swoich inżynierów do pracy nad projektem baterii półprzewodnikowej i osiągnął gęstość energii 500 Wh/kg, prawie dwukrotnie większą niż ogniwa w popularnych pojazdach elektrycznych.
Firma musi jeszcze dopracować kwestie związane z szybkością i cyklami ładowania, stąd też etap walidacji próbek ogniw półprzewodnikowych o pojemności 20 Ah, z których składają się pakiety pojazdów elektrycznych.
Po spełnieniu specyfikacji dotyczących ładowania i żywotności, CATL będzie musiał zająć się inżynierią produkcji i skalowaniem zdolności produkcyjnych, które są w rzeczywistości jego najmocniejszymi stronami.
CATL nie jest jedyną firmą pilotującą produkcję baterii półprzewodnikowych, ponieważ BYD, Toyota, Samsung i inni również rozwijają swoje własne projekty, ale jest najbardziej zdolna. Jej prezes stwierdził niedawno, że technologia baterii półprzewodnikowych CATL znacznie wyprzedza konkurencję, a biorąc pod uwagę, że weszła ona w fazę walidacji próbek ogniw klasy EV, może nie przesadzać.
Wspólnym mianownikiem dla większości firm, które ogłosiły swoje własne projekty w zakresie baterii półprzewodnikowych, jest to, że twierdzą one, że pakiety będą gotowe do zastosowania w pojazdach elektrycznych w 2027 roku. Toyotaostrzegła jednak, że baterie półprzewodnikowe nadal będą kosztować więcej niż obecne trójskładnikowe ogniwa litowe z ciekłym elektrolitem, więc początkowo będą wykorzystywane w luksusowych pojazdach elektrycznych klasy premium, takich jak Lexus linii Lexus.
Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon