Notebookcheck Logo

Półprzewodnikowy LiDAR Hesai FT120 pokrywa ślepe miejsca w pojazdach samojezdnych, podczas gdy Tesla nadal unika radarów

Półprzewodnikowy FT120 LiDAR pokrywa boczne martwe pola (zdjęcie: Hesai)
Półprzewodnikowy FT120 LiDAR pokrywa boczne martwe pola (zdjęcie: Hesai)
Podczas gdy Elon Musk jest przekonany, że Tesla może osiągnąć wyższy poziom automatyzacji jazdy polegając na swoim rozwiązaniu Vision opartym wyłącznie na kamerze, wielu innych producentów pojazdów elektrycznych uważa, że prawdziwa jazda autonomiczna wymaga również radarów. Do akcji wkracza Hesai z pierwszym masowo produkowanym półprzewodnikowym LiDAR-em do pokrycia martwych pól po bokach pojazdu.
E-Mobility

Hesai ogłosił pierwszy półprzewodnikowy LiDAR - FT120 - który wejdzie do masowej produkcji, aby wypełnić martwe pola w pojazdach zdolnych do autonomicznej jazdy. Niewielki, pozbawiony ruchomych części sześcian, oferujący skanowanie bliskiego zasięgu do 100 m (~300 stóp), przeznaczony jest do umieszczenia na bocznych ścianach samochodów samojezdnych, aby zapewnić im dodatkowe pole widzenia o wymiarach 100° x 75°. Dzięki temu LiDAR jest w stanie wychwycić zarówno mniejsze obiekty, jak dzieci, zwierzęta, pachołki i przejścia dla pieszych, jak i minięte już znaki uliczne czy barierki na poboczu.

Tesla może być jedyną firmą pojazdów elektrycznych przekonany, że może osiągnąć prawdziwie autonomiczną jazdę tylko z jego oprogramowania opartego na kamerze i zestawu sprzętu, że nazywa Vision, usuwając radary z równania. Nawet przestała wyposażać swoje pojazdy w ultradźwiękowe czujniki parkowania , oszczędzając około 114 USD na samochódponieważ przeprowadziła testy i doszła do wniosku, że nowe kamery Vision o wysokiej rozdzielczości sprostają zadaniu.

Inni twórcy inteligentnych pojazdów z możliwością samojezdnych nie są przekonani, że mogą zrobić wysoki poziom autonomicznej jazdy tylko z kamer, i nadal polegać na LiDAR. VW ex-CEO, na przykład, jest na nagraniu komentując, że nawet Poziom 3 autonomiczna jazda nie może być wykonane prawidłowo bez LiDARnie mówiąc już o wyższych poziomach, które nie wymagają udziału kierowcy.

Elon Musk self-driving pewność sprzętu może wynikać z faktu, że funkcja Autopilot Tesla i jego płatne Pełna Self-Driving Beta tryb uaktualnienia opcja zgromadziła miliony mil rzeczywistych danych z ich użytkowników, które jego superkomputery mogą crunch do odciążenia podejmowania decyzji do oprogramowania, a nie polegać na dodatkowym sprzęcie

Inni producenci samochodów nie mają takiego luksusu danych, ale ich powody, aby wyposażyć swoje pojazdy w radary są inne, ponieważ twierdzą, że ich skanowanie może być używane jako redundancja w przypadku awarii innych komponentów lub w niekorzystnych warunkach pogodowych, gdzie kamery mogą być oślepione przez śnieg lub pokryte lodem i śniegiem. Na przykład kierowcy Tesli w Kanadzie mogą w pełni odnieść się do tego toku myślenia i prawdopodobnie nie mieliby nic przeciwko temu, gdyby Elon Musk przywrócił LiDAR-y w ich pojazdach Tesla, aby mogli poprawić wykorzystanie opcji samojezdnej również w niesprzyjającej pogodzie.

Niedawno ogłoszony Lotus EletresUV, na przykład, przybędzie z tym, co firma twierdzi, że jest pierwszym zestawem LiDAR do obsługi end-to-end autonomicznej jazdy. Składa się on z czterech LiDAR-ów firm Hesai i Robosense oraz siedmiu kamer o wysokiej rozdzielczości, nie wspominając o radarze 4D mmWave. Półprzewodnikowy FT120 LiDAR dla martwego pola zgromadził już zamówienia na około milion sztuk, które Hesai twierdzi, że zacznie dostarczać producentom pojazdów autonomicznych w 2023 roku.

Pobierz Pulsar Plus Level 2 40A EV Smart Charger na Amazon

Półprzewodnikowy LiDAR nie ma ruchomych części
Półprzewodnikowy LiDAR nie ma ruchomych części
Hesai twierdzi, że FT120 rozszerzy możliwości sprzętu do samodzielnej jazdy, pokrywając martwe pola z boku pojazdu
Hesai twierdzi, że FT120 rozszerzy możliwości sprzętu do samodzielnej jazdy, pokrywając martwe pola z boku pojazdu
FT120 może pomóc w trudnych scenariuszach
FT120 może pomóc w trudnych scenariuszach
Specyfikacja Hesai FT120 LiDAR
Specyfikacja Hesai FT120 LiDAR

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2022 11 > Półprzewodnikowy LiDAR Hesai FT120 pokrywa ślepe miejsca w pojazdach samojezdnych, podczas gdy Tesla nadal unika radarów
Daniel Zlatev, 2022-11- 3 (Update: 2024-08-15)