Porsche Boxster EV ujawnia szczegóły dotyczące ładowania akumulatora o pojemności ponad 80 kWh
Odkąd Porsche wypuściło gamę pojazdów elektrycznych Taycan, pojawiły się spekulacje na temat nadchodzących elektrycznych modeli Porsche. Późniejsze doniesienia potwierdziły że Porsche opracowuje elektrycznego Boxstera do premiery w 2024 roku. Obserwacja prototypu Boxstera EV na stacji szybkiego ładowania EnBW, opublikowana przez @Strombock na Twitterze, ujawnił kilka interesujących ciekawostek na temat pojemności akumulatora i możliwości ładowania nadchodzącego elektrycznego samochodu sportowego.
W klipie wideo widać, że krzywa ładowania ładowarki EnBW utrzymuje się na stałym poziomie 150-162 kW między około 40% a 80% pojemności. Następnie szybkość ładowania znacznie spada. Kontrastuje to z innymi pojazdami elektrycznymi, które mogą rozpocząć ładowanie z wyższą prędkością, ale ostatecznie spadają przez cały czas trwania ładowania.
Oznacza to, że nadchodzące Porsche Boxster EV powinno mieć wyższą średnią szybkość ładowania niż wiele innych pojazdów elektrycznych, a wysoka wydajność silników powinna być bardziej spójna niż u konkurencji. Krzywa ładowania pozwala nam również na całkiem przyzwoite oszacowanie pojemności akumulatora Boxstera EV.
Zgrubne szacunki oparte na krzywej ładowania przedstawionej na filmie na Twitterze pokazują, że elektryczne Porsche Boxster naładowało około 45% pojemności akumulatora podczas pobytu w ładowarce. Biorąc pod uwagę, że udało się odzyskać 39,39 kWh, wygląda na to, że Boxster EV Porsche będzie miał około 80-85 kWh pojemności akumulatora.
Nie jest jasne, czy jest to pojemność brutto, czy użyteczna, ale wydaje się, że oscyluje wokół tej samej przybliżonej pojemności, co Taycan, który ma od 71 kWh do 83,7 kWh użytecznej baterii, w zależności od wariantu.
Podczas gdy fani Porsche Boxster mogą protestować, powołując się na obawy związane z wagą i prowadzeniem, warto zauważyć, że Porsche prawdopodobnie zaoferuje swój nowy samochód elektryczny z różnymi konfiguracjami baterii, podobnie jak Taycan. Nisko położony środek ciężkości akumulatora elektrycznego oznacza również, że Porsche może prawdopodobnie uzyskać cięższy samochód niż wersja ICE Boxstera bez poświęcania zwinności i prowadzenia, chociaż szersze, bardziej sportowe opony będą oznaczać zmniejszoną wydajność.
Jest mało prawdopodobne, aby Porsche zepsuło dynamikę jazdy kompaktowego samochodu sportowego, takiego jak Boxster, ale dopiero się okaże. Na szczęście szacowana data pojawienia się Porsche Boxster 2025 to 3. kwartał 2024 roku.
Überraschend: Porsche Boxster Elektro Ladekurve #porsche #elektroauto #eauto #strombock #boxster #porscheboxster #boxstere #porscheboxstere pic.twitter.com/kDGTlvaMdM
— Strombock | Nino Zeidler (@Strombock) August 7, 2023