Porsche Macan EV imponuje zasięgiem w nieoficjalnym teście w świecie rzeczywistym
Nadchodzące Porsche Macan EV od dawna krążyło wokół młynów plotek na temat pojazdów elektrycznych, a zakamuflowane jednostki testowe wcześniej wzbudzały więcej niż niewielkie zainteresowanie. Teraz dziennikarze portalu Edmunds mieli okazję przetestować prototyp Macana EV przed jego premierą.
Blake Wong, recenzent, o którym mowa, zdradził również, że Macan będzie miał regulowane zawieszenie pneumatyczne - być może nie jest to wielkim zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że jest to SUV klasy premium od Porsche.
Porsche jest nadal bardzo tajemnicze na temat swojego nowego elektrycznego SUV-a, więc Edmunds nie znał wielu szczegółów, a publikacja nie mogła zabrać samochodu na zwykłą mieszankę 60% jazdy po mieście i 40% jazdy po autostradzie. Zamiast tego test przeprowadzono w całości na długiej, prostej autostradzie w zasadniczo idealnych warunkach (ciepły, bezwietrzny dzień).
Wynik testu był dość imponujący - Macan EV przejechał 297,9 mil przy 7% pojemności akumulatora w zbiorniku. Spojrzenie na miernik wykończenia pojazdu daje nieco więcej kontekstu do testu. W ciągu prawie pięciogodzinnego testu Porsche Macan EV osiągnął średnią prędkość 61 mil na godzinę i zużył 30,6 kWh/100 mil.
Porównując wynik wydajności Porsche Macan EV wynoszący 3,26 mil/kWh z wynikami testu zasięgu w świecie rzeczywistym InsideEVs (które przeprowadzono przy prędkości 70 mil na godzinę), Macan wyprzedza Mercedesa EQS 450+ z 2022 r. o 3,67 mil/kWh, a nawet prawie dorównuje Tesli Model S Plaid z 2021 r. o 3,3 mil/kWh. To powiedziawszy, nie jest to najlepszy wynik, a pojazdy takie jak Tesla Model 3 AWD prześcigają Porsche Macan z 4,5 mil / kWh.
Edmunds potwierdził, że Porsche Macan ma akumulator o pojemności 100 kWh, który jest największym z dotychczasowych pojazdów elektrycznych Porsche, a Porsche twierdzi, że akumulator Macana jest lżejszy niż największy pakiet 93 kWh z rodziny Taycan. Ta poprawiona gęstość energii może być jednym z wyjaśnień, dlaczego nowy, niewydany jeszcze Taycan wypadł tak dobrze w niedawnym teście na torze Nürburgring.
Dopiero okaże się, jaka będzie ocena EPA dla Macana EV, a bardziej rygorystyczne testy innych firm z pewnością będą jeszcze bardziej interesujące. Niemniej jednak, ta pierwsza zapowiedź pozostawia solidne wrażenie na temat EV.
Proszę kupićuchwyt samochodowy Peak Design Wireless Charging na telefon komórkowy na Amazon lub przeczytać o historii słynnej niemieckiej marki samochodowej w Porsche 70 Years: There Is No Substitute autorstwa Randy'ego Leffingwella.