Notebookcheck Logo

Porsche Taycan GTS looks planted thrashing Tesla Model S Plaid in handling tests, but one-pedal driving is big advantage for Tesla

Porsche Taycan GTS wygląda znacznie lepiej niż Tesla Model S Plaid, mimo że technicznie przegrał test łosia. (Źródło obrazu: km77 na YouTube)
Porsche Taycan GTS wygląda znacznie lepiej niż Tesla Model S Plaid, mimo że technicznie przegrał test łosia. (Źródło obrazu: km77 na YouTube)
Jeśli chodzi o wyczynowe pojazdy elektryczne, niewiele z nich jest tak kontrowersyjnych lub tak głośnych jak Tesla Model S Plaid. Taycan firmy Porsche stanowi bezpośrednią konkurencję dla Modelu S Plaid, a testy slalomu i łosia przeprowadzone przez km77 pokazują dobre wyniki Porsche, choć z jedną rażącą słabością.
E-Mobility Review Snippet

Oglądanie, jak Porsche Taycan GTS z napędem AWD i Tesla Model S Plaid pokonują slalom km77 i testy prowadzenia łosia, stawia różnice między tymi dwoma pojazdami wyczynowymi w centrum uwagi. Podczas gdy Model S Plaid radzi sobie znakomicie, laserowe skupienie Porsche na prowadzeniu i właściwościach jezdnych jest wyraźne w obu testach - na dobre i na złe.

Zaczynając od testów slalomu, Porsche Taycan GTS prezentuje się imponująco. Podczas przejazdu między pachołkami nie ma śladu pod- lub nadsterowności ani braku kontroli, a wektorowanie momentu obrotowego wyraźnie ciągnie ten potężny pojazd elektryczny przez zakręty.

Z drugiej strony, Model S Plaid jest nieco bardziej obciążony podczas testu slalomu, a jego zawieszenie jest oczywiście mniej skomponowane, z oponami piszczącymi, gdy samochód jest nadsterowny, i zdrową pomocą przechyłu nadwozia widoczną podczas całego testu. To powiedziawszy, Model S Plaid był tylko o 0,03 sekundy wolniejszy od Porsche Taycan GTS podczas testu slalomu.

Jeśli chodzi o test łosia, który sprawdza opanowanie samochodu podczas nagłego skrętu bez użycia hamulca, Tesla Model S Plaid wyprzedza Porsche Taycan GTS pod względem prędkości wjazdu. Najlepsza próba w teście łosia wykazała, że Model S Plaid pomyślnie ukończył test z prędkością początkową 82 km/h, wychodząc z prędkością 46 km/h. Z drugiej strony Taycan GTS wchodzi do testu łosia z prędkością 78 km/h i wychodzi z niego z prędkością 51 km/h.

Abstrahując od prędkości, Model S Plaid wygląda tak samo dobrze w teście łosia jak Taycan GTS, nawet jeśli wydaje się, że odzyskuje przyczepność nieco mniej sprawnie po początkowym skręcie - co jest kolejnym świadectwem systemów zarządzania trakcją Porsche.

Taycan być może nie był w stanie ukończyć testu z tak dużą prędkością początkową jak Tesla, ale również stracił mniej prędkości niż Tesla. Ta ciekawostka podkreśla jedną z zalet jazdy z jednym pedałem Tesli w porównaniu z bardziej tradycyjnym podejściem Porsche do zarządzania hamowaniem regeneracyjnym.

Część przyczyn rozbieżności w wynikach sprowadza się do sposobu hamowania regeneracyjnego. W Modelu S Plaid hamowanie regeneracyjne następuje natychmiast po zwolnieniu pedału przyspieszenia. Porsche, jak samo przyznaje, zdecydowało się na włączenie hamowania regeneracyjnego do pedału hamulca, aby jego pojazdy elektryczne miały taką samą dynamikę jazdy jak tradycyjne samochody spalinowe.

Testy Km77 podkreślają, że chociaż Porsche Taycan GTS może faktycznie prowadzić się pewniej niż Tesla Model S Plaid, Tesla może być bezpieczniejsza w manewrach awaryjnych. Sprowadza się to do faktu, że Tesla zaczyna hamować automatycznie, gdy tylko nacisk zostanie zdjęty z pedału przyspieszenia.

Chociaż testy bezpieczeństwa w slalomie i na łosiu to tylko jedna z miar, Porsche może chcieć ponownie rozważyć swoje oparte na wydajności stanowisko w sprawie jazdy z jednym pedałem. Porschejest w stanie odzyskać ponad 250 kW energii w scenariuszach ostrego hamowania - w porównaniu do szacowanych 90 kW Tesli.

Kup model 1/24 Tesla Cybertruck na Amazon.

Źródło(a)

km77 na YouTube (1, 2), Porsche

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > Porsche Taycan GTS w testach jezdnych wygląda na zdominowane przez Teslę Model S Plaid, ale jazda z jednym pedałem to duża zaleta Tesli
Julian van der Merwe, 2023-08-18 (Update: 2024-08-15)