Notebookcheck Logo

Porsche eBike Sport (3. generacji) w teście praktycznym: Jazda Porsche na dwóch kołach to świetna zabawa

Porsche można jeździć nie tylko na czterech kołach, ale także na dwóch. Jeździliśmy na wyczynowym Porsche eBike Sport 3rd Generation, a ta recenzja ujawni możliwości, jakie ma do zaoferowania luksusowy e-rower Porsche.
E-Mobility

Porsche zwiększa również swoją obecność w dziedzinie elektromobilności, nie tylko na czterech kołach, jak w przypadku modelu Taycanale także na dwóch. Od kilku lat Porsche jest coraz bardziej zaangażowane w sektor e-rowerów. Wraz z firmą Rotwild od pewnego czasu w ofercie znajdują się dwa modele - Porsche eBike Cross i Sport.

W ciągu ostatnich kilku dni zabraliśmy trzecią generację Porsche eBike (3rd Gen.), zaprezentowaną zeszłego lata, na przejażdżkę. Nasz raport z testu ujawnia, co otrzymują klienci, którzy mogą lub chcą sobie pozwolić na niezbyt niską cenę zakupu.

Porsche eBike Sport: Pierwszy przegląd luksusowego e-roweru

Każdy, kto zamawia nowy samochód od Porsche, często przekracza granicę 100 000 euro. Można jednak cieszyć się sportowym modelem od producenta z Zuffenhausen za znacznie mniej. Z ceny można odjąć nawet całe zero. Ale wtedy są tylko dwa koła i znacznie mniej koni mechanicznych - dokładnie 250 W mocy i 85 niutonometrów momentu obrotowego.

To, co byłoby absurdalną ceną za samochód, jest dumną sumą za e-rower - dokładnie 11.500 euro. Jednak Porsche eBike Sport 3rd Gen oferuje również naprawdę wysoki poziom wyposażenia, którego nie znajdą Państwo wszędzie. I proszę przewidzieć: Ten dwukołowiec spełnia wysokie standardy marki Porsche równie dobrze, jak jego czterokołowe odpowiedniki.

Rower elektryczny Porsche jest napędzany jednym z najlepszych i najmocniejszych silników do rowerów elektrycznych dostępnych na rynku. Jest on wyposażony w napęd Shimano EP801, będący rozwinięciem napędu EP8. Silnik środkowy zapewnia wspomaganie pedałowania zgodne z pedelec do 25 km/h i pcha do przodu z mocą 250 W i momentem obrotowym 85 Nm. Napęd jest zasilany z akumulatora umieszczonego w dolnej rurze, również od Shimano. Dla dwóch rozmiarów ramy M i L ma on pojemność 630 Wh, dla rozmiaru S jest to tylko 504 Wh.

Potężny Shimano EP801
Potężny Shimano EP801
zapewnia moment obrotowy 85 Nm
zapewnia moment obrotowy 85 Nm

E-rower Porsche z reflektorem nie opiera się na niedopowiedzeniach

Kolejną atrakcją Porsche eBike Sport jest 12-biegowy elektroniczny system zmiany przełożeń Shimano XT DI2. Nie znajdą tu więc Państwo żadnych kabli. Ponieważ kable do hamulców tarczowych Magura MCi z 4-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi są również dobrze ukryte z przodu iz tyłu, rower typu Pedelec ma bardzo czysty wygląd bez widocznego okablowania.

Shimano XT DI2
Shimano XT DI2
Hamulce tarczowe Magura MCi
Hamulce tarczowe Magura MCi
Logo Porsche
Logo Porsche

Rower elektryczny Porsche nie ukrywa swojego napędu elektrycznego. Rura dolna ramy z włókna węglowego w kolorze czarnym z pełnym zawieszeniem z przodu i z tyłu o skoku 100 mm oraz zintegrowanym i wyjmowanym akumulatorem jest solidna i kanciasta. Silnik w obszarze suportu również nie jest ukryty. Napis Porsche znajduje się po lewej i prawej stronie dolnej rury, a złote logo Porsche miga z przodu rury czołowej. Niedopowiedzenie nie jest więc cechą charakterystyczną tego e-roweru, ale też jakoś do niego nie pasuje.

Dotyczy to również zintegrowanego oświetlenia. Jest ono nie tylko wyjątkowo jasne, zapewniając dobrą widoczność, ale obejmuje również światła drogowe z przodu, które można aktywować jednym naciśnięciem przycisku. Wbudowany jest również migacz reflektorów. Oznacza to, że mogą Państwo zwrócić na siebie uwagę na ścieżce rowerowej za pomocą sygnału świetlnego.

100-mm zawieszenie z przodu
100-mm zawieszenie z przodu
i z tyłu
i z tyłu
Rower elektryczny ze światłami drogowymi
Rower elektryczny ze światłami drogowymi
i tylne światło
i tylne światło

Sprzęt zdatny do ruchu drogowego

Zmierzony ręcznie, Porsche eBike Sport waży dobre 22 kg - łącznie z pedałami Crankbrothers stamp 2, które wchodzą w zakres dostawy. To całkiem sporo, zwłaszcza jeśli eBike ma być przenoszony na przykład do piwnicy. Opcjonalnie wagę można zmniejszyć o 3,7 kg, usuwając zabezpieczoną blokadą baterię z ramy.

Oprócz pedałów, Porsche dostarcza również obowiązkową ładowarkę Shimano, która waży około 800 g, montowaną podstawkę i różne elementy odblaskowe, dzięki czemu model Sport może być wyposażony w zintegrowane oświetlenie i fabrycznie zainstalowany dzwonek. Ostatecznie jest jeszcze kilka gramów więcej. Producent podaje dopuszczalną masę całkowitą na poziomie 120 kg.

Zakres dostawy - pedały są już zamontowane
Zakres dostawy - pedały są już zamontowane

Nie ma zbyt wielu zadań na drodze do pierwszej jazdy po dostarczeniu dużego pudełka. Proszę wyprostować kierownicę, ustawić siodełko na odpowiedniej wysokości, zamontować pedały i w razie potrzeby naładować akumulator (od 0 do 50 procent w około 2,5 godziny, od 0 do 100 procent w około 6 godzin). Ładowarkę można podłączyć bezpośrednio do roweru elektrycznego lub za pomocą adaptera do wyjętego akumulatora. Wtedy są Państwo gotowi do jazdy i zabawa naprawdę się zaczyna...

Osiągi i komfort jazdy w obfitości

Shimano EP801 w Porsche eBike Sport jest bez zarzutu. Oferuje trzy poziomy wspomagania (Eco, Trail, Boost), które zapewniają różne poziomy wspomagania. Nawet przy najniższym ustawieniu e-rower przyspiesza wygodnie i bez wysiłku do około 25 km/h i utrzymuje tę prędkość przez dłuższy czas.

Pełna moc w trybie doładowania
Pełna moc w trybie doładowania

Jeśli na drodze znajdują się góry lub niewielkie wzniesienia, szybkie dotknięcie kontrolera po lewej stronie kierownicy wystarczy, aby zmienić bieg na wyższy lub dwa. W trybie boost nawet bardziej strome podjazdy można pokonać całkiem wygodnie i szybko. Ogólnie rzecz biorąc, silnik włącza się bardzo wygodnie i jest ledwo zauważalny lub słyszalny. Porsche eBike Sport jest dyskretny, przynajmniej pod względem akustycznym.

Elektroniczne przerzutki Shimano szybko, niezawodnie i cicho przełączają się między dwunastoma biegami. W tym celu po prawej stronie kierownicy zainstalowano kompaktową jednostkę sterującą. Najważniejszym elementem wysokiej jakości systemu przerzutek Shimano jest wspomaganie Free Shift. W trybie automatycznym automatycznie wybiera on odpowiedni bieg w zależności od prędkości bez konieczności pedałowania, co sprawdziło się w teście praktycznym. Ponadto hamulce tarczowe Magura są mocne, gdy jest to wymagane - dla krótkich dróg hamowania na poziomie samochodu sportowego.

Kontroler napędu elektrycznego na górnej rurze i po lewej stronie kierownicy, biegi po prawej stronie
Kontroler napędu elektrycznego na górnej rurze i po lewej stronie kierownicy, biegi po prawej stronie

Off-road z Porsche eBike Sport

Oczywiście Porsche eBike Sport może być używany nie tylko do jazdy po mieście, ale także do jazdy w terenie. W końcu jest to e-rower z pełnym zawieszeniem, grubymi oponami i 100 mm skoku przedniego i tylnego zawieszenia. To także świetna zabawa, zwłaszcza że silnik z łatwością radzi sobie z uciążliwymi podjazdami. Waga 22 kg jest nieco zauważalna podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Niemniej jednak e-rower zawsze zapewnia poczucie bezpieczeństwa i daje dużo frajdy z jazdy.

Ale bądźmy realistami... Widzimy go bardziej jak Porsche Cayenne. Może również jeździć po wzgórzach i dolinach, ale przez większość czasu jeździ po asfaltowych pustyniach i obszarach metropolitalnych świata. Prawdopodobnie właśnie tam będzie można znaleźć e-rower. Dzięki elektrycznym przerzutkom i zintegrowanemu oświetleniu, nie wspominając o cenie, jest prawie zbyt dobry, by zjadać kurz i brud.

Jeśli naprawdę chcą Państwo często i regularnie jeździć na rowerze Porsche Pedelec w terenie, prawdopodobnie lepszym wyborem będzie Porsche eBike Cross. Tutaj otrzymują Państwo klasyczne przełożenie bez elektroniki i nieco niższą wagę za co najmniej 1500 euro mniej - jeśli nie zdecydują się Państwo na wersję Cross Performance...

Nie oznacza to, że Porsche eBike Sport nie może również wspinać się i ścigać po stromych zboczach w lesie lub w górach. Ale przede wszystkim codzienne dojazdy do pracy lub wycieczki w weekend są całkowicie wykonalne. Drogi powinny być jednak suche. Ponieważ nie ma błotników w standardzie.

Imponujący zasięg i praktyczna aplikacja

Pozostały zasięg jest zawsze widoczny na pierwszy rzut oka
Pozostały zasięg jest zawsze widoczny na pierwszy rzut oka

Wyświetlacz na kierownicy, który dostarcza informacji o wielu rzeczach, takich jak tryb, tryb wsparcia, długość podróży, prędkość i wybrany bieg, pokazuje również pozostały zasięg. Przy w pełni naładowanym akumulatorze wyświetlacz pokazuje początkowy zasięg 175 km w trybie Eco (Trail: 84 km / Boost: 64 km).

W praktyce osiągnięcie tej wartości jest mało prawdopodobne. Jednak zasięg Porsche eBike Sport jest nadal imponujący. W teście byliśmy głównie (około 75 procent) w trybie Eco, tylko sporadycznie przełączając się na tryb Trail (około 20 procent) lub Boost (około 5 procent). Po dłuższej trasie wynoszącej około 40 km, bateria nadal wskazywała 70 procent, co ekstrapoluje zasięg około 130 km przy tym stylu jazdy - niezwykłe!

Oprócz wyświetlacza, aplikacja Shimano E-Tube Ride dla iOS i Android dostarcza również szczegółowych informacji na żądanie. Wymagane jest założenie konta. Umożliwia to rejestrowanie wycieczek, dzięki czemu można je później szczegółowo przeanalizować. Oprócz standardowych wartości, takich jak maksymalna i średnia prędkość (w tym progresja czasu), kadencja, pokonany dystans i czas, aplikacja ocenia również średnie wykorzystanie trybów i biegów.

Wyświetlanie w czasie rzeczywistym
Wyświetlanie w czasie rzeczywistym
Różne poglądy
Różne poglądy
Pozycjonowanie GPS
Pozycjonowanie GPS

Jeśli aktywują Państwo GPS na swoim smartfonie, mogą Państwo również zapisać trasę na mapie. Niestety Porsche eBike Sport nie posiada własnego modułu GPS. Szkoda, ponieważ byłaby to również praktyczna funkcja ochrony przed kradzieżą. Ponieważ w tej cenie luksusowy e-rower z przyciągającym wzrok logo Porsche prawdopodobnie będzie popularny wśród złodziei...

Nagrywanie trasy
Nagrywanie trasy
ze szczegółowymi
ze szczegółowymi
informacje
informacje

Werdykt Porsche eBike Sport 3. generacji: Kosztowna przyjemność

Porsche eBike Sport został dostarczony przez producenta do testu. (Zdjęcie: Porsche)
Porsche eBike Sport został dostarczony przez producenta do testu. (Zdjęcie: Porsche)

Porsche eBike Sport nie jest całkowicie wolny od krytyki. Jest to jednak zdecydowanie jeden z najlepiej wyposażonych i najbardziej imponujących sportowych e-rowerów dostępnych obecnie na rynku.

Silnik Shimano EP801 pozostawia doskonałe wrażenie w teście praktycznym i nie ma wątpliwości co do jego wysokiej wydajności i cichej pracy.

Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora jest imponujący, zwłaszcza w trybie Eco. Biegi i hamulce znajdują się na wysokości wzroku silnika i w razie potrzeby automatycznie zapewniają odpowiednie biegi i krótką drogę hamowania. Pełne zawieszenie zapewnia komfort jazdy, nawet jeśli e-rower jest zdecydowanie przeznaczony do jazdy sportowej - cokolwiek innego nie pasowałoby do nazwy Porsche.

Ostatecznie jednak jest tu tak samo, jak w przypadku pojazdów Porsche. Ekskluzywne wyposażenie, nazwa i związany z nią wizerunek mają swoją cenę... Jeśli chcą Państwo jeździć Porsche na dwóch kołach po mieście i na wsi, za Porsche eBike Sport trzeba będzie zapłacić 11 500 euro, ale otrzymają Państwo również doskonale wyposażony, luksusowy e-rower o dużym zasięgu i zapewniający mnóstwo frajdy z jazdy. Jest on dostępny pod adresem bezpośrednio od producenta. Jeśli chcą Państwo czegoś nieco droższego, mogą Państwo zdecydować się na caviar Edition w kolorze złotym i tytanowym.

Transparency

The selection of devices to be reviewed is made by our editorial team. The test sample was provided to the author as a loan by the manufacturer or retailer for the purpose of this review. The lender had no influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review. We never accept compensation or payment in return for our reviews. As an independent media company, Notebookcheck is not subjected to the authority of manufacturers, retailers or publishers.

This is how Notebookcheck is testing

Every year, Notebookcheck independently reviews hundreds of laptops and smartphones using standardized procedures to ensure that all results are comparable. We have continuously developed our test methods for around 20 years and set industry standards in the process. In our test labs, high-quality measuring equipment is utilized by experienced technicians and editors. These tests involve a multi-stage validation process. Our complex rating system is based on hundreds of well-founded measurements and benchmarks, which maintains objectivity. Further information on our test methods can be found here.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Porsche eBike Sport (3. generacji) w teście praktycznym: Jazda Porsche na dwóch kołach to świetna zabawa
Marcus Schwarten, 2024-05- 9 (Update: 2024-05- 9)