Notebookcheck Logo

Porsche odrzuca "fałszywą" dźwignię zmiany biegów w przyszłych pojazdach elektrycznych, uznając tę koncepcję za "zły pomysł

Porsche porzuca pomysł włączenia fałszywych dźwigni zmiany biegów do oferty pojazdów elektrycznych. (Źródło zdjęcia: Porsche)
Porsche porzuca pomysł włączenia fałszywych dźwigni zmiany biegów do oferty pojazdów elektrycznych. (Źródło zdjęcia: Porsche)
Kierowca ds. rozwoju Porsche, Lars Kern, stwierdził, że choć niemiecki gigant motoryzacyjny rozważał pomysł symulowanej zmiany biegów w swoich pojazdach elektrycznych, producent samochodów szybko odrzucił takie koncepcje, uważając je za szkodliwe dla autentycznych wrażeń z użytkowania pojazdów elektrycznych.
E-Mobility

Dla entuzjastów jazdy na całym świecie niewiele jest rzeczy, które mogą odtworzyć wrażenia i dreszczyk emocji związany ze zmianą biegów w ICE z manualną skrzynią biegów. Jednak wraz z pojawieniem się i powszechnym przyjęciem automatycznych skrzyń biegów, ta mechaniczna konieczność została zredukowana do luksusu zarezerwowanego dla entuzjastów. Pojazdy elektryczne (EV) idą o krok dalej, całkowicie rezygnując z wymogu posiadania skrzyni biegów dzięki natychmiastowemu dostarczaniu mocy przez silniki elektryczne.

Biorąc to pod uwagę, niedawno wprowadzony na rynek Hyundai Ioniq 5 N sportowego hatcha Hyundai uznał, że wrażenie zmiany biegów jest integralną częścią radości z jazdy i zdecydował się wyposażyć pojazd w symulowaną dźwignię zmiany biegów - "fałszywą" dźwignię zmiany biegów. Zasadniczo "symulowane" biegi kontrolują ilość mocy i momentu obrotowego, dając kierowcy wrażenie istnienia mechanicznych biegów, chociaż Ioniq 5 N jest w rzeczywistości nieco wolniejszy, gdy używana jest sztuczna zmiana biegów.

W rozmowie z magazynem Drive, kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern stwierdził, że Porsche również rozważało pomysł posiadania fałszywych manetek w swojej ofercie elektrycznej, ale ostatecznie porzuciło ten pomysł, uznając go za "sprzeczny z intuicją". W rozmowie z Drive, Lars wspomniał:

"Patrzyliśmy na to, ale ... nie widzę sensu używania tego, aby poczuć się jak silnik spalinowy, ponieważ tak nie jest, więc tego nie robimy.

Kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern na torze Nürburgring. (Źródło zdjęcia: Porsche)
Kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern na torze Nürburgring. (Źródło zdjęcia: Porsche)

"Jeździliśmy Hyundaiem N i przyjrzeliśmy mu się" - kontynuował Lars - "i oczywiście zawsze są ludzie, którzy uważają, że to dobry pomysł i zawsze są ludzie, którzy uważają, że to zły pomysł"

Najwyraźniej Porsche wydaje się wierzyć, że natychmiastowy moment obrotowy samochodów elektrycznych i liniowe dostarczanie mocy to coś, co należy celebrować samo w sobie, a nie modernizować, aby naśladować charakterystykę pojazdów spalinowych. Lars poszedł o krok dalej i stwierdził, że jego zdaniem symulowane dźwignie zmiany biegów w pojazdach elektrycznych pogorszyłyby doznania, umniejszając autentyczne doznania elektryczne, co można argumentować za tym, że pojazdy elektryczne mają swoje unikalne zalety i oferują wrażenia z jazdy, które wielu uwielbia, a prawdopodobnie nawet woli od wciskania biegów w pojazdach spalinowych.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 09 > Porsche odrzuca "fałszywą" dźwignię zmiany biegów w przyszłych pojazdach elektrycznych, uznając tę koncepcję za "zły pomysł
Sambit Saha, 2024-09- 2 (Update: 2024-09- 2)