Porsche odrzuca "fałszywą" dźwignię zmiany biegów w przyszłych pojazdach elektrycznych, uznając tę koncepcję za "zły pomysł
Dla entuzjastów jazdy na całym świecie niewiele jest rzeczy, które mogą odtworzyć wrażenia i dreszczyk emocji związany ze zmianą biegów w ICE z manualną skrzynią biegów. Jednak wraz z pojawieniem się i powszechnym przyjęciem automatycznych skrzyń biegów, ta mechaniczna konieczność została zredukowana do luksusu zarezerwowanego dla entuzjastów. Pojazdy elektryczne (EV) idą o krok dalej, całkowicie rezygnując z wymogu posiadania skrzyni biegów dzięki natychmiastowemu dostarczaniu mocy przez silniki elektryczne.
Biorąc to pod uwagę, niedawno wprowadzony na rynek Hyundai Ioniq 5 N sportowego hatcha Hyundai uznał, że wrażenie zmiany biegów jest integralną częścią radości z jazdy i zdecydował się wyposażyć pojazd w symulowaną dźwignię zmiany biegów - "fałszywą" dźwignię zmiany biegów. Zasadniczo "symulowane" biegi kontrolują ilość mocy i momentu obrotowego, dając kierowcy wrażenie istnienia mechanicznych biegów, chociaż Ioniq 5 N jest w rzeczywistości nieco wolniejszy, gdy używana jest sztuczna zmiana biegów.
W rozmowie z magazynem Drive, kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern stwierdził, że Porsche również rozważało pomysł posiadania fałszywych manetek w swojej ofercie elektrycznej, ale ostatecznie porzuciło ten pomysł, uznając go za "sprzeczny z intuicją". W rozmowie z Drive, Lars wspomniał:
"Patrzyliśmy na to, ale ... nie widzę sensu używania tego, aby poczuć się jak silnik spalinowy, ponieważ tak nie jest, więc tego nie robimy.
"Jeździliśmy Hyundaiem N i przyjrzeliśmy mu się" - kontynuował Lars - "i oczywiście zawsze są ludzie, którzy uważają, że to dobry pomysł i zawsze są ludzie, którzy uważają, że to zły pomysł"
Najwyraźniej Porsche wydaje się wierzyć, że natychmiastowy moment obrotowy samochodów elektrycznych i liniowe dostarczanie mocy to coś, co należy celebrować samo w sobie, a nie modernizować, aby naśladować charakterystykę pojazdów spalinowych. Lars poszedł o krok dalej i stwierdził, że jego zdaniem symulowane dźwignie zmiany biegów w pojazdach elektrycznych pogorszyłyby doznania, umniejszając autentyczne doznania elektryczne, co można argumentować za tym, że pojazdy elektryczne mają swoje unikalne zalety i oferują wrażenia z jazdy, które wielu uwielbia, a prawdopodobnie nawet woli od wciskania biegów w pojazdach spalinowych.