Porsche prezentuje nowy, wysokiej klasy e-rower z pełnym zawieszeniem i ramą z włókna węglowego
Porsche wprowadziło model Cross Performance EXC 2ND GEN na niektóre rynki. Ten 12-biegowy model klasy premium ma ramę z włókna węglowego i ma szczególnie wysoką cenę ze względu na nazwę marki. Jeśli chodzi o funkcje, nowy Cross Performance EXC 2ND GEN wydaje się być identyczny z modelem eBike Cross Performance EXC 2023 model.
Cross Performance EXC 2ND GEN ma zamontowany pośrodku silnik Shimano EP801 zapewniający moment obrotowy do 85 Nm. Mały e-rower z ramą ma baterię 504 Wh, podczas gdy średnie i duże wersje mają baterię 603 Wh. Według Porsche powinno to zapewnić do 100 km (~ 60 mil) zasięgu wspomagania w trybie ECO, przy czym akumulator ładuje się do 80% w 2,5 godziny. Amortyzowany widelec Fox 34 Float Performance o skoku 120 mm i tylny amortyzator Fox Float DPS sprawiają, że jazda po trudniejszym terenie jest bardziej komfortowa. Inne funkcje obejmują tylną przerzutkę Shimano XT, hamulce tarczowe Magura MT Trail, opony Continental Cross King i wyświetlacz Shimano SC-EM800 pokazujący prędkość i poziom naładowania akumulatora. W razie potrzeby można również zamontować telefon za pomocą uchwytu Lamicall Bike Phone Holder.
Podobnie jak w przypadku starszego roweru, Porsche eBike Cross Performance EXC 2ND GEN należy zamówić w przedsprzedaży za pośrednictwem strony internetowej Porsche Designs, ponieważ jest on wykonywany na zamówienie. Nowy model kosztuje $15,665/€14,200/£13,145/CHF14,200; dla kontekstu, e-rower z 2023 roku został wyceniony na $15,350 / €13,900. Dostawy mają rozpocząć się w USA około 30 czerwca, podczas gdy klienci w UE, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii będą musieli poczekać do 31 lipca.