Postoje ciężarówek Tesla Semi pochłonęłyby energię elektryczną małego miasteczka w USA, ponieważ wydarzenie startowe zaplanowano na 1 grudnia
Gwałtowny wzrost zapotrzebowania na ładowanie pojazdów elektrycznych, zwłaszcza megawatowych, wymaganych dla elektrycznych ciężarówek takich jak Tesla Semi, przeciąży amerykańską sieć energetyczną - ostrzega firma energetyczna National Grid Plc. Ich dane pokazują, że elektryfikacja tylko jednej zwykłej stacji benzynowej spowodowałaby obciążenie sieci równe obciążeniu stadionu sportowego w 2030 roku
Z kolei zwykły postój ciężarówek pełen Tesli Semis lub podobnych pojazdów elektrycznych będzie miał zużycie energii elektrycznej równe małemu amerykańskiemu miastu w 2035 roku, podczas gdy elektryczny postój ciężarówek i samochodów przy autostradzie będzie wymagał mocy zakładu przemysłowego w 2045 roku.
Problemem nie jest ilość potrzebnej energii, ponieważ nawet w najgorszym scenariuszu z szybką elektryfikacją pojazdów osobowych i towarowych, globalne zapotrzebowanie na energię elektryczną wzrosłoby tylko o 15% do 2040 rale raczej o prędkość i moc, z jaką należy dostarczyć ładunek.
Tesla Semi ma 82,000 lbs (37,195 kg) Gross Weight, które mogą ciężarówki wzdłuż do 500 mil (804 km) na jednym ładowaniu, a jego do 1MWh szacunku baterii może odzyskać 70% swojej pojemności w 30 minut ładowania. Tesla chce rozwiązać problem obciążenia sieci poprzez uzupełnianie Semi na ekskluzywnych stacjach Megacharger, które będą zasilane energią słoneczną. Jedna z takich Megacharger, na przykład, jest zbudowana w fabryce Modesto pierwszego klienta Semi - Pepsi - a Tesla zorganizuje dedykowane wydarzenie premierowe, aby uczcić tam pierwsze dostawy ciężarówek Semi 1 grudnia.
Podobnie jak Superchargers i nowatorski North American Charging Standardjednak megakumulatory Tesli do ciężarówek Semi będą miały również konkurenta w postaci 3,75MW Megawatt Charging Standard (MCS) dla ciężkich pojazdów elektrycznychktórego dokumentacja ma zostać skodyfikowana przez odpowiednie jednostki certyfikujące w 2024 roku
Ponieważ wielu producentów długodystansowych samochodów ciężarowych, takich jak Volvo, BYD, Daimler, Toyota i inni, będzie wypuszczać elektryczne platformy, Megachargery Tesli mogą być zmuszone do konkurowania z tymi MCS o umieszczenie na przystankach ciężarówek, ponieważ ich pierwsze stacje 1MW są podobno kompatybilne również z pojazdami Tesli. Na razie pierwsze 100 ciężarówek Tesla Semi, które zamówiła Pepsi, skorzystałoby z placu Megacharger zbudowanego bezpośrednio na terenie zakładu.
If you want to attend the Semi delivery event as a retail shareholder, please make sure you have a verified shareholder status on our IR website (unverified manual submissions are eligible if the paperwork is correct). We'll be doing a random draw where 1 share = 1 entry. https://t.co/odL8a0t43L
— Martin Viecha (@MartinViecha) November 11, 2022