Potężny F-150 Lightning z silnikami w piaście to potencjalny Super Duty EV jako muł testowy Forda przeciwko Cybertruck
Wiele zostało powiedziane na temat niedawnym wzroście popularności Tesli Cybertruck w porównaniu do obecnego Forda F-150 Lightning, jednak Ford może mieć w zanadrzu kilka nowych sztuczek, aby walczyć z Cybertruckiem Tesli, jeśli wierzyć niedawnej serii zdjęć szpiegowskich.
Zdjęcia szpiegowskie, udostępnione w artykule Autoblog, pokazują coś, co wydaje się być Fordem F-150 Lightning z poważnym kamuflażem, który bardzo stara się ukryć to, co dzieje się w kołach i pod nadwoziem elektrycznego pickupa.
Na kilku zdjęciach, na których usunięto fragmenty kamuflażu - w szczególności kołpaki kół - można zobaczyć coś, co wygląda na silniki piasty podłączone do dużych zielonych kabli zasilających F-150. Na serii zdjęć podwozie jest osłonięte zasłoną szczotkową, co wskazuje, że mogą również nastąpić znaczące zmiany w podwoziu, gdzie znajduje się akumulator.
Wraz z widocznymi zmianami w wyposażeniu F-150 Lightning, pickup przewozi duży ładunek oznaczony jako "2,666" Chociaż nie jest jasne, czym jest ta liczba i pudełko, prawdopodobnie jest to waga do celów testowych, co sugeruje, że Ford testuje silniki piasty pod kątem nośności przekraczającej standardową maksymalną ładowność F-150 wynoszącą 2,235 funtów (około 1,014 kg).
Na serii zdjęć szpiegowskich Ford testuje muła testowego F-150 z Teslą Cybertruck, co ma sens, ponieważ stał się on najpopularniejszym elektrycznym pickupem w ostatnich miesiącach. Rozumie się również, że Ford próbuje pokonać ładowność i zasięg Cybertrucka lub sprawić, by F-150 przynajmniej dorównał Cybertruckowi pod względem zasięgu, gdy jest załadowany po brzegi.
Ford wyraźnie stara się jak najlepiej ukryć to, co dzieje się za osłonami kół i boczną kurtyną, co oznacza, że ten muł testowy może sygnalizować pewne znaczące zmiany - być może Ford F-250 Lightning Super Duty jest w porządku, lub mocniejszy F-150 Lightning może być w drodze.
Zastosowanie silników w piaście może otworzyć wiele nowych drzwi, w tym zwolnić miejsce w podwoziu dla większej pojemności akumulatora. Na początku tego miesiąca prototyp BMW Neue Klasse Coupe został nawet zauważony z czymś, co wyglądało jak silniki w piastach, a wielu podaje lepszą wydajność układu napędowego jako powód do zmiany, chociaż istnieją obawy dotyczące możliwości naprawy i masy nieresorowanej, co oznacza, że producenci pojazdów elektrycznych wykorzystujący silniki w piastach prawdopodobnie nadal mają wiele wyzwań do pokonania, zanim wejdą do głównego nurtu.
Zobacz pełną galerię zdjęć szpiegowskich Autoblog F-150 Lightning tutaj.
Spy photos: Ford testing heavier-duty F-150 Lightning EV with hub motors? https://t.co/UbS0vojMbg pic.twitter.com/o8p2F0VG9u
— Autoblog (@therealautoblog) July 18, 2024