Praktyczny kontakt z rowerem elektrycznym Gazelle Esprit C7 HMS - nieskomplikowany rower miejski
Rowery Esprit Gazelle zostały stworzone z myślą o codziennym użytkowaniu. Mają być praktyczne, wygodne i stabilne. Esprit C7 HMS podnosi te aspiracje na nowy poziom. Firma oferuje rower w dwóch kształtach ram: step-through i step-over.
Model w kształcie rombu jest dostępny w czterech rozmiarach, podczas gdy wariant step-through jest dostępny w jeszcze większej liczbie rozmiarów - dokładnie pięciu. Do wyboru jest również matowa zieleń i matowa czerń. Cena detaliczna roweru wynosi 2 399 euro (2 149 funtów).
Specyfikacja i wygląd - Esprit C7 jest stylowy i wyrafinowany
Gazelle Esprit C7 HMS wyróżnia się - w pozytywny sposób. Wielu osobom podoba się jego smukła sylwetka i matowy zielony kolor. Zamontowana bateria natychmiast zdradza, że Esprit C7 HMS jest rowerem elektrycznym. Niemniej jednak firmie udało się nadać rowerowi harmonijny, smukły zarys. Jest to po części zasługa kompaktowego silnika Shimano Steps E5000 z napędem pośrednim.
Silnik jest w stanie zapewnić maksymalny moment obrotowy 40 Nm i czerpie moc z akumulatora 418 Wh. Komputer rowerowy z wyświetlaczem dostarcza informacji o jeździe i służy również do regulacji poziomu wspomagania. Gazelle sprzedaje Esprit C7 tylko z siedmiobiegową piastą Shimano. Hydrauliczne hamulce tarczowe również pochodzą od tej samej firmy. System składa się z dwóch tłoków i dociska tarcze hamulcowe o średnicy 160 mm.
Specyfikacja | |
---|---|
Układ zmiany biegów | Przekładnia w piaście, 7 biegów, Shimano Nexus |
Układ hamulcowy | Hamulce tarczowe, hydrauliczne, Shimano BR-MT200, 160/160 mm |
Akumulator | 418 Wh |
Silnik | Silnik o średnim napędzie, Shimano Steps E5000 |
Moc wyjściowa | 250 W |
Maksymalny moment obrotowy | 40 Nm |
Masa całkowita (z pedałami) | 24,2 kg (53,4 lb) |
Masa akumulatora | 2,58 kg (5,69 lb) |
Podsumowując, specyfikacje nie są spektakularne, ale raczej dobrze przemyślane i funkcjonalne. Bagażnik rowerowy jest solidny i może wytrzymać obciążenie do 23 kg. Co więcej, po bokach ma obniżenia, dzięki czemu można zamontować torby bagażowe bliżej ziemi, aby miały niższy środek ciężkości. Gazelle wyposażyła również rower w bagażnik systemu MIK, aby umożliwić dodawanie kompatybilnych akcesoriów.
Jeśli potrzebujesz więcej miejsca, istnieje również możliwość dodania przedniego bagażnika. Gazelle sprzedaje dwa rodzaje przedniego bagażnika: jeden wykonany z metalu, a drugi z bambusa. Przedni bagażnik wykorzystuje punkt mocowania reflektora, który jest następnie montowany z przodu bagażnika. Reflektor jest dobrze chroniony przed otoczeniem przez mały kaptur, co zwiększa jego trwałość. Istnieją szczeliny, które przepuszczają światło na boki, aby zwiększyć widoczność roweru dla ruchu zbliżającego się z boków.
Port ładowania akumulatora znajduje się bezpośrednio na jego obudowie. Oznacza to, że akumulator można ładować, gdy jest zamontowany na rowerze lub w domu. Obrotowy dzwonek na lewym uchwycie, solidna podpórka, blokada ramy i przyczepne metalowe pedały uzupełniają listę funkcji. Bardzo podoba nam się również w większości zamknięta osłona łańcucha. Utrzymuje większość brudu z dala od łańcucha, a tym samym znacznie wydłuża jego żywotność.
Inteligentne funkcje - połączenie z aplikacją Shimano wymaga obejścia
Shimano ma własną aplikację - o nazwie E-Tube Project - umożliwiającą rowerzystom przeglądanie i dostosowywanie parametrów silnika. Poszczególne komponenty można również aktualizować za pośrednictwem aplikacji. Wyświetlacz lub komputer rowerowy zwykle działa jako centrum dowodzenia lub mostek.
Niestety, Gazelle wyposażyła Esprit C7 HMS w komputer rowerowy, który choć kompatybilny z E-Tube (wszystkie części są połączone), nie ma łączności Bluetooth. Oznacza to, że nie jest możliwe podłączenie e-roweru do smartfona. W razie potrzeby wyświetlacz można wymienić, aby umożliwić łączność ze smartfonem.
Na drodze - Esprit C7 HMS jest cichy i stabilny
Wsiadanie na nasz rower testowy jest łatwe dzięki niskiej rurze górnej. Pozycja do jazdy jest wyprostowana i zapewnia rowerzyście dobry widok na ruch uliczny. Lekko zakrzywiona kierownica dobrze leży w dłoni, a szerokie i miękkie siodełko jest równie wygodne podczas krótkich przejażdżek. Przykręcane chwyty również pomagają nadać rowerowi świetną ergonomię. Są one dość krótkie, ale dość grube. Mają również subtelne skrzydełka na końcach i dobrze leżą w dłoni.
Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetki obrotowej po prawej stronie; ma wskaźnik pokazujący, który bieg jest aktualnie używany. Dzięki przekładni w piaście można zmieniać biegi nawet podczas postoju - idealne rozwiązanie do ruchu miejskiego. Przerzutka w piaście Shimano Nexus działa bez zarzutu. Pozwala na niezawodną zmianę biegów bez użycia dużej siły, pod warunkiem, że nie naciskasz na pedały podczas zmiany biegów.
Gazelle wybrała wysokie przełożenie dla roweru. Chociaż Esprit C7 nie ma żadnych problemów z pokonywaniem wzniesień dzięki wspomaganiu silnika, płaskie drogi są nadal domeną roweru. Wyższe biegi prawie nie są używane w codziennych sytuacjach, ale jeśli chcesz, możesz osiągnąć 40 km/h bez zjeżdżania z góry przy użyciu ręcznego wspomagania.
To powiedziawszy, siła tego e-roweru nadal wyraźnie leży w krótkich, łatwych trasach. Dzięki silnikowi elektrycznemu możesz dojeżdżać do pracy lub załatwiać sprawy w mieście bez większego wysiłku. Silnik Shimano jest absolutnie wystarczająco mocny do takich zastosowań. W szczególności fenomenalne jest to, jak cicho pracuje silnik. Słaby stukot systemu zmiany przełożeń jest w większości przypadków głośniejszy niż silnik elektryczny. Trzy tryby wspomagania są również dobrze dostrojone. Co więcej, przejście jest przyjemne i płynne, gdy rower osiąga maksymalną prędkość wspomagania 25 km/h (15,5 mph).
Esprit C7 jest przyjemnie zwinny i ma mały promień skrętu. Natychmiastowe prowadzenie jest wzmocnione przez brak zawieszenia - Esprit C7 ma sztywny stalowy widelec. Opony Schwalbe Fat Frank zapewniają, że rower jest wystarczająco wygodny do jazdy po asfalcie. Chociaż dzięki doskonałej ergonomii można wybrać się na dłuższą przejażdżkę, Esprit z pewnością nie jest rowerem turystycznym.
Bateria wytrzymała 70 km (43,5 mili) podczas jazdy u podnóża Alp. Zasięg roweru będzie dłuższy w ruchu miejskim. Niestety, ładowarka ma moc tylko 75 watów, co oznacza, że pełne naładowanie akumulatora zajmuje dużo czasu.
Werdykt - Gazelle dostarczył doskonałego towarzysza na co dzień
Nieskomplikowany trafnie opisuje charakter Gazelle C7 HMS. Jest łatwy w obsłudze, wyposażony w wysokiej jakości komponenty i w pełni funkcjonalny. C7 HMS dobrze sprawdza się w codziennym ruchu miejskim, a także świetnie nadaje się do okazjonalnych wycieczek.
Czas pokaże, czy rzeczywiście jest tak trwały, jak obiecuje producent. Ale komponenty zastosowane w rowerze wydają się to sugerować. Co więcej, Gazelle zapewnia 10-letnią gwarancję na ramę i widelec.
Przekładnia w piaście z osłoną łańcucha, hydrauliczne hamulce tarczowe, chroniony system oświetlenia i sztywny widelec pomagają ograniczyć konserwację do minimum. Imponujące jest to, jak dobrze dostrojony i cudownie cichy jest silnik. Chociaż nie pobije żadnego rekordu, moc silnika jest w pełni wystarczająca do codziennych sytuacji. To samo dotyczy łatwo dostępnego akumulatora.
Gazelle Esprit C7 HMS to codzienny mistrz. Działa wyjątkowo dobrze w środowisku miejskim i świetnie przy tym wygląda.
Szkoda tylko, że Gazelle zdecydowała się na zupełnie podstawowy komputer rowerowy Shimano. Urządzenie nie posiada łączności Bluetooth, a tym samym możliwości komunikacji z aplikacją Shimano. To powiedziawszy, jeśli ta funkcja jest dla Ciebie ważna, zawsze istnieje możliwość uaktualnienia do wyświetlacza wyższej klasy.
Cena i dostępność
Esprit C7 jest dostępny w sklepie internetowym Gazelle w cenie 2 399 EUR (2 149 GBP). Wszystkie opcje są wymienione w konfiguratorze https://www.gazelle.de/esprit-c7-hms (czytelnicy z Wielkiej Brytanii mogą kliknąć tutaj). Po złożeniu zamówienia rower może zostać dostarczony bezpośrednio do klienta lub odebrany w specjalistycznym sklepie rowerowym. W tych specjalistycznych sklepach można również przetestować rower.