Premiera Fisker PEAR ujawnia 6-miejscowego hatchbacka za 30 tys. dolarów z doskonałą praktycznością i wbudowanym trybem kinowym
Firma Fisker zorganizowała niedawno prezentację Product Vision Daypodczas której dyrektor generalny, Henrik Fisker, zaprezentował widzom niektóre ze swoich nadchodzących pojazdów elektrycznych. Jednym z pojazdów zaprezentowanych podczas wydarzenia był PEAR (Personal Electric Automotive Revolution), który ma być małym, niedrogim samochodem przeznaczonym dla mieszkańców miast.
Ponieważ PEAR koncentruje się na praktycznych dojazdach do pracy, a nie na osiągach samochodu wyścigowego, Fisker poświęcił większość prezentacji na omówienie niektórych bardziej unikalnych cech PEAR, które sprawiają, że lepiej nadaje się do życia w mieście.
Pierwszą godną uwagi cechą PEAR są jego kompaktowe proporcje. PEAR jest nie tylko mały, ale jego konstrukcja jest wydajna. Wszystko, co nie jest przeznaczone do przechowywania ludzi, bagażu lub elementów funkcjonalnych, wydaje się być wycięte, pozostawiając PEAR z krótkim przodem i rodzajem przysadzistego, wyprostowanego wyglądu.
Jako przykład efektywnego wykorzystania przestrzeni w PEAR, kabina jest przesunięta dość daleko do przodu, podczas gdy linia dachu opada w kierunku tyłu samochodu i kończy się gwałtownie w praktycznie pionowej linii. Aby uzupełnić kompaktowe proporcje, bagażnik Houdini PEAR posiada drzwi - raczej wąskie, jak na to wygląda - które wsuwają się w spód samochodu zamiast zawiasowej pokrywy tradycyjnego hatchbacka. Fisker twierdzi, że konstrukcja bagażnika Houdini ma na celu zaoszczędzenie miejsca i umożliwienie łatwego dostępu w zatłoczonych miastach.
Pomimo kompaktowej, dwurzędowej formy, PEAR wykorzystuje kanapę z przodu, aby pomieścić do sześciu osób. PEAR będzie również oferowany w zwykłym układzie pięciomiejscowym, co pozwala na umieszczenie przestronnej konsoli środkowej między przednimi siedzeniami w celu dodatkowego przechowywania.
Mówiąc o wnętrzu, dyrektor generalny Henrik Fisker wspomniał, że zespół projektowy starał się zmaksymalizować przestrzeń do przechowywania, która często jest na wagę złota w małych hatchbackach. Nie oznacza to jednak, że PEAR nie ma zbyt wielu udogodnień. Pięciomiejscowa wersja PEAR będzie wyposażona w ten sam 17,1-calowy, obrotowy ekran informacyjno-rozrywkowy, który można znaleźć w Fisker Ocean. Ten duży ekran będzie połączony z trybem Lounge, który składa przednie siedzenia i spłaszcza tylne siedzenia, zamieniając mały samochód elektryczny w małe kino.
PEAR zostanie zbudowany na zupełnie nowej, uproszczonej platformie EV, która została zaprojektowana w celu zmniejszenia ogólnej liczby materiałów. Fisker twierdzi, że udało mu się zmniejszyć liczbę części o 35%, starając się utrzymać koszty na niskim poziomie.
Według dyrektora generalnego Henrika Fiskera, wstępna faza rozwoju PEAR została zakończona, a ostateczna cena produkcyjna została potwierdzona na poziomie 29 900 USD. Zachęty federalne dla pojazdów elektrycznych w USA powinny obniżyć tę cenę do zaledwie 22 400 USD, pod warunkiem, że wytyczne nie zmienią się przed datą premiery w połowie 2025 roku.
Kup przenośną regulowaną ładowarkę EV101 3,5 kW poziomu 1 i 2 na Amazon.