Premiera Modelu 2 zaplanowana na lato przyszłego roku, ponieważ Tesla powiela swój chiński łańcuch dostaw w Meksyku
Tesla prosi łańcuch dostaw wokół swojej największej i najbardziej wydajnej Gigafabryki - tej w Szanghaju - o rozszerzenie działalności lub przeniesienie się do Meksyku, donoszą lokalne media. Podczas Dnia Inwestora w marcu, Elon Musk potwierdził, że Tesla buduje zupełnie nową Gigafabrykę w Nuevo León. Ogłoszenie to pojawiło się po miesiącach plotek, że Giga Mexico będzie wykorzystywana do montażu zdecydowanej większości produkowanego w Ameryce Północnej najtańszego samochodu elektrycznego Tesli, który nie został jeszcze zaprezentowany.
Wstępnie nazwany Model 2 - choć plotki określają go jako mniejszy z wyglądu Model Ywięc Model Z byłby bardziej odpowiedni - pierwszy masowy samochód elektryczny Tesli może być produkowany w Monterey w tempie 2 milionów sztuk rocznie. Fakt, że Tesla chce odtworzyć swój chiński łańcuch dostaw w Meksyku, jest stycznym potwierdzeniem tej plotki, ponieważ Gigafabryka w Szanghaju jest jej największą i jest w stanie produkować milion samochodów rocznie.
Jest również najbardziej wydajna po zeszłorocznych modernizacjach, a Tesla rzekomo wysłała do Meksyku swojego byłego dyrektora operacyjnego Zhu Xiaotonga, który kierował bezprecedensowym tempem modernizacji Giga Shanghai. Niektórzy główni dostawcy Tesli w Chinach już ogłosili swoje plany ekspansji do Meksyku.
Na przykład Ningbo Xusheng Group, która produkuje podstawowe komponenty ze stopów lekkich dla układu napędowego, podwozia lub systemu akumulatorów Tesli, zainwestuje 276 mln USD w nową fabrykę w Coahuila. Ten meksykański stan graniczy zarówno z USA, jak i Nuevo León, gdzie budowana jest najnowsza gigafabryka Tesli. Fabryka w Ningbo będzie gotowa do rozpoczęcia produkcji w lipcu lub sierpniu przyszłego roku, donoszą wtajemniczeni.
Przypadkowo, najnowsze plotki głoszą, że Giga Mexico rozpocznie budowę tego lata. Jeśli ci sami ludzie, którzy zbudowali Gigafactory w Szanghaju w mniej niż rok, mają teraz za zadanie rozbudowę Giga Mexico, Model 2 może rozpocząć tam produkcję pilotażową już latem przyszłego roku. W końcu pierwszy Model 3 zjechał z przenośników taśmowych w Szanghaju zaledwie 12 miesięcy po tym, jak Tesla rozpoczęła tam stopniowanie terenu, podobnie jak obecnie w Meksyku. Tesla prawdopodobnie ogłosi Model 2, Model Z lub jakkolwiek zdecyduje się go nazwać wcześniej, być może po tym, jak zorganizuje specjalne wydarzenie z okazji premiery Cybertruck we wrześniu.
Wygląda na to, że Model 2 jest już w zaawansowanym stadium rozwoju, ponieważ Elon Musk zasugerował, że będzie on "mniejszy, żeby było jasne" niż Model 3. Tesla uwzględniła również jego sylwetkę w Master Plan 3 i wymieniła 53 kWh jako średni rozmiar baterii nowej kategorii w swoim portfolio pojazdów elektrycznych.
Jeśli Tesli uda się przenieść większą część swojego chińskiego łańcucha dostaw do Meksyku i połączyć to z wydajnością Gigafactory na poziomie Szanghaju, Model 2 ma wszelkie szanse na wprowadzenie na rynek z niespotykaną dotąd szybkością, wolumenem i w bardzo przystępnej cenie. Elon Musk wspomniał już, że Tesla będzie dążyć do obniżenia o połowę kosztów produkcji Modelu 2 w porównaniu do obecnego Modelu 3, który w szczytowym okresie wyzwań związanych z łańcuchem dostaw kosztował około 33 600 USD.
Wraz ze zmniejszeniem presji w łańcuchu dostaw i spadkiem cen litu https://www.notebookcheck.net/Drastic-lithium-price-nosedive-may-bring-EV-profit-margin-respite-rather-than-cheaper-electric-cars.702255.0.html, a także przeprojektowanego Modelu 3 Highland na horyzoncie, koszty produkcji powinny być teraz znacznie niższe. Co więcej, Tesla prawdopodobnie zrobi wszystko, co w jej mocy, aby wyprodukować Model 2 w taki sposób, aby kwalifikował się do pełnej kwoty 7,500 USD nowej ulgi podatkowej dla pojazdów elektrycznych którą rząd będzie wypłacał do 2033 roku. Tesla podobno rozmawiała już z Białym Domem na temat budowy wspólnej fabryki baterii ze swoim największym dostawcą ogniw LFP CATL na terenie USApodczas gdy sam CATL szuka lokalizacji dla fabryki baterii w Meksyku.
Ulgi podatkowe rządu USA, z których Tesla prawdopodobnie otrzyma aż 41 miliardów dolarów na czas trwania programu, jeśli dobrze rozegra swoje karty, wyjaśniają presję, jaką wywiera obecnie na swoich chińskich dostawców, aby rozszerzyli działalność lub przenieśli ją do Meksyku. W przyszłym roku pojazd elektryczny sprzedawany w Stanach Zjednoczonych będzie kwalifikował się do pełnej kwoty dotacji w wysokości 7 500 USD, jeśli co najmniej 50% jego komponentów, w tym akumulator, zostanie wyprodukowanych w Ameryce Północnej. Model 2 zmontowany w Giga Mexico powinien z łatwością spełnić te wymagania i mieć dotowaną cenę znacznie niższą niż 20 000 USD, a jednocześnie Tesla może utrzymać rekordowe marże zysku na pojazd.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon