Premiera cybertrucka opóźniona przez wyzwania związane z zasięgiem baterii i wagą nadwozia ze stali nierdzewnej
Emocjonalna decyzja Elona Muska, aby ostatecznie wybrać Cybertrucka ostry projekt i niekonwencjonalna konstrukcja ze stali nierdzewnej zostały dobrze udokumentowane przez jego biografa Waltera Isaacsona. Wybór materiału konstrukcyjnego stanowił jednak podobno dodatkowe wyzwanie dla inżynierów Tesli, co może ostatecznie przyczynić się do opóźnienia premiery Cybertrucka.
Dodatkowa waga stali nierdzewnej dostarczonej przez producenta Outokumpu dla nadwozia Cybertrucka podobno całkowicie zniweczyła obiecane przez Teslę cele dotyczące zasięgu. Do tego stopnia, że inżynierowie Tesli przez wiele miesięcy próbowali różnych innych sposobów na zmniejszenie masy Cybertrucka, aby osiągnąć cele dotyczące zasięgu akumulatora. Wymieniali komponenty na lżejsze lub próbowali odciąć uncje i funty z części Cybertruck, nie mając alternatywy.
Ogłaszając wyniki Tesli za II kwartał, Elon Musk poczuł się zobowiązany do powtórzenia, że"Cybertruck ma w sobie wiele nowych technologii, jak wiele", jakby chciał zasugerować, dlaczego narzucony przez siebie"koniec III kwartału" Termin dostawy Cybertrucka nadszedł i minął. Topowy trójsilnikowy Cybertruck jest prawdopodobnie tym, który powinien wylądować z obiecanym przez Teslę zasięgiem 500 mil na ładowaniu i najwyraźniej inżynierom Tesli nie było łatwo osiągnąć to za pomocą ciężarówki ze stali nierdzewnej.
Musieli również zrezygnować z kuloodpornego szkła ponieważ spowodowało to nieproporcjonalny wzrost kosztów produkcji, co może wyjaśniać, dlaczego mówi się, że Cybertruck jest dostarczany bez wspomnianego kuloodpornego szkła.
W swoim Master Plan 3 zaprezentowanym na początku tego roku, Tesla wymienia kategorię Cybertruck jako posiadającą średnio 100 kWh pojemności akumulatora. Akumulator Cybertrucka może być jednak jeszcze większy, aby pomieścić zwiększoną wagę stali nierdzewnej w porównaniu do tradycyjnych materiałów nadwozia ciężarówki, więc Tesla będzie potrzebować do tego wielu ogniw 4680.
Tempo, w jakim przeszła od 10 do 20 milionów ogniw wyprodukowanych w GigaTexas, wskazuje jednak, że obecnie może wyprodukować tylko kilkaset jednostek Cybertruck tygodniowo, nawet jeśli wyzwania związane z zasięgiem i inne zagadki inżynieryjne zostały w pełni rozwiązane.
Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z 24-calowym kablem na Amazon
Just built our 20 millionth 4680 cell at Giga Texas! pic.twitter.com/6PCD6UC9PS
— Tesla (@Tesla) October 11, 2023