Notebookcheck Logo

Problemy z ładowaniem Tesli w arktycznym trzaskającym mrozie obwiniane za nieodpowiednie przygotowanie wstępne akumulatora

Stacja Supercharger w Chicago podczas arktycznego podmuchu (zdjęcie: CBS Chicago/YT)
Stacja Supercharger w Chicago podczas arktycznego podmuchu (zdjęcie: CBS Chicago/YT)
Zamiast przyjeżdżać ze wstępnie przygotowaną baterią na stacje Supercharger w rejonie Chicago, wielu kierowców Tesli spędziło do 45 minut na rozgrzewaniu jej do kolejnego ładowania. Przeprowadzona przez Recurrent analiza zachowań związanych z ładowaniem pojazdów elektrycznych podczas trwającego w USA arktycznego podmuchu twierdzi, że znalazła głównego winowajcę opóźnień.
E-Mobility

"Ładowanie,które powinno trwać 45 minut, zajęło 2 godziny" było ostatnio częstą skargą w wiadomościach podczas wywiadów z kierowcami Tesli z okolic Chicago. Podczas obecnego arktycznego podmuchu, który przetacza się przez Stany Zjednoczone, nie tylko ładowanie samochodów elektrycznych w mroźnych temperaturach wydawało się trwać znacznie dłużej, ale niektóre publiczne ładowarki EV również nie działały, co potęgowało frustrację.

Zgodnie z przeprowadzoną w odpowiednim czasie analizą Recurrent Auto dotyczącą przyczyn tych bezprecedensowych problemów z ładowaniem pojazdów elektrycznych w USA podczas rekordowego arktycznego zimna, jednym z głównych powodów wąskich gardeł na stacjach może okazać się nieodpowiednie wstępne przygotowanie baterii. Zwykle, gdy kierowca pojazdu elektrycznego ustawia stację ładowania jako miejsce docelowe, samochód zaczyna rozgrzewać akumulator, aby przygotować go do znacznie szybszego ładowania, tzw. kondycjonowanie wstępne.

Jeśli ten warunek jest spełniony, analiza Recurrent ponad 200 000 ostatnich sesji ładowania z najpopularniejszym pojazdem elektrycznym na jej platformie - Teslą Model 3 - pokazuje, że ładowanie w temperaturze zera stopni Fahrenheita (-17,8 Celsjusza) trwało średnio tylko 9 minut dłużej w porównaniu z najbardziej sprzyjającymi warunkami pogodowymi.

W tym tygodniu jednak temperatury spadły poniżej tej wartości w rejonie Chicago, niektóre złącza stanowisk ładowania zamarzły lub zamokły, podczas gdy wielu kierowców Tesli przyjeżdżało z prawie rozładowanymi lub całkowicie rozładowanymi akumulatorami z miejsc takich jak parkingi lotniskowe, gdzie ich samochody stały przez jakiś czas, często z lawetami.

Zgodnie z analizą Recurrent, "jeśli kierowca nie przygotuje (lub nie może przygotować) akumulatora pojazdu elektrycznego przed sesją ładowania, pierwsze 30-45 minut sesji ładowania może nie dodać żadnego ładunku, ale zamiast tego zostanie poświęcone na zwiększenie temperatury akumulatora w celu przygotowania do faktycznego ładowania." To wyjaśnia, dlaczego dla wielu ankietowanych z okolic Chicago wydawało się, że nic się nie dzieje, gdy przyjechali na lawecie z rozładowanym akumulatorem i przez chwilę siedzieli na ładowarce. Niektórzy nawet wyszli i przyszli następnego dnia, aby spróbować ponownie.

Podczas gdy samochody Tesli, wraz z pojazdami elektrycznymi Hyundai i Kia, są oceniane jako jedne z najlepszych, jeśli chodzi o zachowanie zasięgu w niskich temperaturach, wielu kierowców było najwyraźniej nieprzygotowanych na około 20% spadek zasięgu spadek zasięgu i martwiło się, gdy ich obliczenia dotyczące dojazdów do pracy wypadły przez okno, kierując się do najbliższej ładowarki, która również nie była w stanie wstępnie przygotować akumulatora.

Wszystkie te czynniki w połączeniu najwyraźniej stworzyły wąskie gardła i długi czas oczekiwania dla sfrustrowanych kierowców z już rozładowanymi akumulatorami podczas arktycznego podmuchu. Tesla, z drugiej strony, opublikowała reklamę reklamę o przewadze, jaką mają jej samochody w zimne dni, czyli o trybie odmrażania. Ogrzewa kabinę i zdalnie topi śnieg i lód z przedniej szyby, a wszystko to z poziomu aplikacji Tesla, dzięki czemu kierowcy mogą wskoczyć do czystego pojazdu i odjechać; pod warunkiem, że akumulator jest już naładowany.

Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon

Wskaźniki ładowania Tesli Model 3 w niskich temperaturach ze wstępnie przygotowaną baterią (wykres: Recurrent)
Wskaźniki ładowania Tesli Model 3 w niskich temperaturach ze wstępnie przygotowaną baterią (wykres: Recurrent)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Problemy z ładowaniem Tesli w arktycznym trzaskającym mrozie obwiniane za nieodpowiednie przygotowanie wstępne akumulatora
Daniel Zlatev, 2024-01-20 (Update: 2024-08-15)