Producent Jeepa zamyka fabrykę Cherokee, powołując się na wysokie koszty produkcji EV, ponieważ może pobierać opłaty za odblokowanie podgrzewanych siedzeń
Firma macierzysta marki Jeep - Stellantis - ogłosiła, że będzie zamykać swój stary zakład w Belvidere, IN jako część inicjatywy restrukturyzacyjnej mającej na celu zrekompensowanie "rosnących kosztów związanych z elektryfikacją rynku motoryzacyjnego". CEO automatora Carlos Tavares często cytuje, że samochody elektryczne kosztują do 50% więcej, aby zrobić niż alternatywne pojazdy z silnikami spalinowymi, ale Stellantis musi upewnić się, że przejście EV produkuje samochody, które są przystępne dla przeciętnego nabywcy nadal
Na bloku cięcia w zakładzie Belvidere są 1,350 miejsc pracy zarówno pracowników najemnych i godzinowych, a Stellantis będzie dodawać temat do wielkiego sit-down ma zaplanowane z United Auto Workers związku w przyszłym roku, że ma na celu hash out ich relacje, jak realizuje swoją strategię 2030 elektryfikacji. Nie trzeba dodawać, że prezes UAW Ray Curry jest raczej niezadowolony z zamknięcia
Wierzymy, że Stellantis jest rażąco błędne w idling ten zakład, który wyprodukował zyski dla firmy od 1965 roku. Nie przydzielanie nowych produktów do zakładów takich jak Belvidere jest nie do przyjęcia. Ogłoszenie zamknięcia zaledwie kilka tygodni przed świętami jest również okrutnym lekceważeniem wkładu naszych członków z UAW Locals 1268 i 1761. Będziemy walczyć przeciwko tej zapowiedzi
Analitycy są zdania, że jeśli producent samochodów buduje dodatkowe fabryki z myślą o pojazdach elektrycznych, jego starsze i mniej wydajne zakłady, które nie nadają się do tego celu, muszą rzeczywiście iść. "Posiadanie zakładu montażowego znacznie poniżej jego zdolności, jest znaczny koszt ogólny związany z tym ... Jest przesunięcie rynku z powodu EV", mówi Sam Abuelsamid, badacz przemysłu pojazdów elektrycznych dla Guidehouse. Sprzedaż Jeepa Cherokee montowanego w fabryce w Belvidere spadła o prawie 60% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku, co skłoniło dyrektora generalnego do komentarza, że fabryka nie działała "bardzo często", ale kiedy produkowała Cherokee, "mamy częśćpopulacji, która wciąż kocha ten pojazd".
Wiceprezes UAW nadal uważa, że zakład powinien być uratowany przez repurposeing biorąc pod uwagę wszystkie federalne i stanowe dotacje, które Stellantis dostaje "Przejście do elektryfikacji tworzy również możliwości dla nowego produktu. Firmy takie jak Stellantis otrzymują miliardy w rządowych zachętach do przejścia na czystą energię. Jest to obraza dla wszystkich podatników, że nie inwestują tych pieniędzy z powrotem w nasze społeczności" - argumentują. Senator Stadelman jest zdania, że Stellantis może zdecydować się na zmianę przeznaczenia zakładu zamiast jego zamknięcia, ponieważ "uchwaliliśmy kilka ustaw, w tym jedną dwa tygodnie temu, drugą rundę zachęt, a ostatnia runda była skierowana do istniejących zakładów".
Aby odzyskać część swoich kosztów strategii elektryfikacji, Stellantis może również przygotować się do pójścia na całość na nowatorskiej koncepcji mikrotransakcji Feature-on-Demand, gdzie płacisz za odblokowanie dodatkowe konie mechaniczne, podgrzewane fotele, lub różne medialne akcenty. Już teased 2023 Dodge Charger EV, który może być dzielenie platformy z elektrycznym RAM to pokaże na CES, a ruch do mikrotransakcji może nasilić się w erze EV poprzez pobieranie opłat za RAM dodatkową zdolność holowania, jak również
Te blokady oprogramowania są dość kontrowersyjne, a istnieją propozycje w niektórych stanach, aby zakazać praktyki całkowicie, więc pozostaje zobaczyć, w jakim stopniu Stellantis będzie korzystać z Feature-on-Demand koncepcji mikrotransakcji na swoich przyszłych samochodów elektrycznych, że stara się tak ciężko obniżyć koszty produkcji.