Producent akumulatorów półprzewodnikowych ProLogium otwiera pierwszą Gigafabrykę półprzewodnikowych ceramicznych akumulatorów do pojazdów elektrycznych o mocy 75 kWh
Pierwsza gigafabryka akumulatorów EV przeznaczona do masowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych została otwarta na Tajwanie przez firmę Partnera Mercedes-Benz, firmę ProLogium. Firma wybrała również Europę zamiast Stanów Zjednoczonych dla większego projektu, 6 miliardów dolarów ale ta zostanie otwarta w 2027 roku, podczas gdy gigafabryka Taoke posłuży jako wzór do jej budowy.
ProLogium rozpocznie wysyłkę baterii półprzewodnikowych o średniej pojemności 75 kWh, które wystarczą dla 26 000 samochodów elektrycznych dla klientów, gdy fabryka na Tajwanie osiągnie planowaną roczną produkcję 2 GWh, stąd nazwa Gigafactory.
Podczas ceremonii inauguracyjnej, na której obecni byli również przedstawiciele Mercedes-Benz i francuscy urzędnicy odpowiedzialni za wartą 6 miliardów dolarów fabrykę w Dunkierce, ProLogium zademonstrowało swoje unikalne półprzewodnikowe ogniwa litowo-ceramiczne o pojemności 106 Ah. "Przezwyciężyliśmywąskie gardła w tradycyjnych bateriach, a ten przełom łączy wydajność, efektywność kosztową i obieg zasobów, manifestując nowy wszechświat dla branży baterii" - ogłosił dyrektor generalny ProLogium, prezentując zastrzeżoną metodę produkcji baterii półprzewodnikowych.
Samsung również niedawno dokonał przełomu w masowej produkcji baterii półprzewodnikowych, podczas gdy Toyota ma wypuścić swoje pierwsze pojazdy elektryczne z baterią półprzewodnikową w 2027 r., ale ProLogium wydaje się być gotowe do natychmiastowego rozpoczęcia wysyłki pakietów stałego elektrolitu ceramicznego do klientów.
"Obliczenie pojemności 26 000 pojazdów elektrycznych opiera się na 2 GWh podzielonych przez 75 kWh na pojazd", radzi ProLogium, a jeśli wydaje się to skromną liczbą, nie zapominajmy, że Toyota również spodziewa się wyprodukować zaledwie kilka tysięcy Pojazdów elektrycznych z baterią półprzewodnikową w momencie premiery, prawdopodobnie pod marką Lexus pod marką Lexus.
Nie wiadomo jeszcze, który producent samochodów otrzyma pierwsze półprzewodnikowe akumulatory od ProLogium, ale jego wieloletni inwestor Mercedes jest oczywiście głównym kandydatem.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint 50A Home Flex EV na Amazon