Notebookcheck Logo

Producent akumulatorów półprzewodnikowych ProLogium rezygnuje z budowy fabryki o wartości 6 mld USD w USA, ponieważ Amerykanie wciąż nie są przekonani do pojazdów elektrycznych

Bateria półprzewodnikowa może podwoić zasięg obecnych modeli Tesli (zdjęcie: ProLogium/YouTube)
Bateria półprzewodnikowa może podwoić zasięg obecnych modeli Tesli (zdjęcie: ProLogium/YouTube)
Zaledwie jedna czwarta amerykańskiego społeczeństwa chce kupić pojazd elektryczny, w porównaniu z połową Europy, a statystyki te zaważyły przeciwko gigantycznej fabryce baterii półprzewodnikowych ProLogium w USA. Zamiast tego partner Mercedesa zbuduje ją we Francji, korzystając z dotacji w wysokości 1,65 mld USD na etapie badań i rozwoju.
E-Mobility

Jedna z pierwszych fabryk dla masowej produkcji baterii półprzewodnikowych do masowej produkcji baterii półprzewodnikowych - partnera MercedesaProLogium - zostanie zbudowana we Francji zamiast w Stanach Zjednoczonych. Jest to świadoma decyzja zarządu tajwańskiej firmy, pomimo hojnych dotacji na kwh wyprodukowaną w USA, które Biały Dom włączył do swojej zielonej ustawy o redukcji inflacji (IRA).

Po podpisaniu IRA w sierpniu ubiegłego roku, liczba projektów fabryk baterii w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 67%, a większość głównych producentów samochodów i baterii ogłosiła plany budowy w USA. Obejmuje to Teslę, która zwiększy swoją zdolność produkcyjną baterii 4680 w Nevadzie, Fremont i Teksasie, a także zbuduje rafinerię litu rafinerię litu na wybrzeżu Zatoki Perskiej.

Dla Gillesa Normanda, prezesa ProLogium Europe, Ameryka nie jest jednak tak bardzo zainteresowana samochodami elektrycznymi jak Europa:

Pod koniec 2022 r. pojazdy elektryczne na baterie w Europie stanowiły około 12% sprzedaży nowych samochodów. W Stanach Zjednoczonych liczba ta była o połowę mniejsza i wynosiła 6%. Ponadto około 50% europejskich klientów przewiduje, że w przyszłości będzie posiadać samochód elektryczny, podczas gdy w USA jest to tylko 25%.

Przewiduje się, że Tesla wraz ze swoim dostawcą akumulatorów, firmą Panasonic, zgarnie ponad 40 miliardów dolarów w postaci dotacji rządowych dotacji rządowych w ramach programu motywacyjnego IRA. Zapytany o hojność amerykańskiego rządu, pan Normand przyznał, że budowanie w USA jest obecnie bardzo kuszące, chyba że jesteś startupem, który musi wyłożyć pieniądze na fabrykę:

IRA jest bardzo hojna i można uzyskać znacznie więcej zachęt niż w Europie. Istnieje jednak zasadnicza różnica [między nimi]. IRA zaczyna działać, gdy zaczynasz sprzedawać kilowatogodziny. Musisz ponieść początkową inwestycję, aby zbudować gigafabrykę, rozpocząć produkcję i sprzedaż, co zwykle zajmuje od trzech do czterech lat.

W Europie ProLogium otrzymało jednak dotację w wysokości 1,65 mld USD już na etapie prac badawczo-rozwojowych i są to pieniądze, które może wykorzystać już teraz.

Przełomowe technologie baterii półprzewodnikowych obejmują pierwsze ogniwo z 100% anodą z tlenku krzemua także tak zwaną baterię litowo-ceramiczną o dużej powierzchni (LLCB). Według asystenta wiceprezesa ProLogium, "dla tej samej przestrzeni, co główny pakiet baterii 2170 EV, gęstość energii objętościowej pakietu LLCB można prawie podwoić, a dla tej samej całkowitej energii wagę pakietu LLCB można zmniejszyć nawet o 115 kg", dwie dość imponujące liczby, które najwyraźniej są wystarczająco dojrzałe do masowej produkcji.

Pobierz ładowarkę ChargePoint 50A Home Flex EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > Producent akumulatorów półprzewodnikowych ProLogium rezygnuje z budowy fabryki o wartości 6 mld USD w USA, ponieważ Amerykanie wciąż nie są przekonani do pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2023-08- 8 (Update: 2023-08- 8)