Producent baterii półprzewodnikowych Svolt prezentuje pakiet Dragon Armor LFP o zasięgu 500 mil EV
Jeden z 10 największych producentów akumulatorów na świecie - Svolt Energy - ogłosił właśnie kolejne innowacje w zakresie pakowania ogniw do podwozia, które pozwolą na bezpieczniejsze budowanie pojazdów elektrycznych o zasięgu do 1000 km (621 mil) na jednym ładowaniu. Innowacyjny system pakowania firmy Svolt, nazwany Dragon Armor, jest neutralny chemicznie i może być stosowany do każdego rodzaju ogniw, od przystępnych cenowo ogniw LFP, które Tesla stosuje w swoich pojazdach o standardowym zasięgupo wysokoniklowe akumulatory o dużej wydajności, takie jak te w Modelu S.
Szczególne znaczenie w ogłoszeniu ma zdolność baterii Dragon Armor do zapewnienia 800 km (497 mil) zasięgu na jednym ładowaniu przy użyciu akumulatorów fosforanowych LFP. Ogniwa te wykorzystują tanie i obfite żelazo zamiast drogich materiałów, takich jak nikiel i kobalt, w zamian za niższą gęstość energii stąd krótszy zasięg na ładowaniu w podobnej objętości upakowania.
Dragon Armor Battery drastycznie zwiększa jednak sprawność objętościową pakietu do 76%, co pozwala zmieścić więcej ogniw w tej samej przestrzeni i zapewnić imponujący zasięg na jednym ładowaniu nawet przy zastosowaniu chemii LFP. W przypadku zastosowania tradycyjnych baterii trójskładnikowych niklowo-kobaltowo-manganowych, pakiet Dragon Armor może zapewnić zasięg do 621 mil na jednym ładowaniu, więc z tego wzrostu zasięgu będą mogły skorzystać także pojazdy EV o wysokiej wydajności
Ponadto firma Svolt zaprezentowała chemię baterii LFP o wysokiej zawartości manganu, nad którą pracuje, a która nadal pozbywa się drogiego niklu lub kobaltu, a jednocześnie oferuje wyższą gęstość energii niż baterie LFP, do wydania w 2024 roku. Z nim, pakiet Dragon Armor będzie w stanie zapewnić do 560 mil na jednym ładowaniu. Latem, Svolt zapowiedział również swoją prawdziwą baterię półprzewodnikowąo gęstości energii do 400 Wh/kg, która stawia ją w czołówce badań i rozwoju baterii EV.
Co równie imponujące, baterie Dragon Armor można ładować z prędkością 4C, co oznacza, że można je uzupełnić w 15 minut lub mniej za pomocą odpowiedniej ładowarki. Konstrukcja pakietu jest kompatybilna z głównymi architekturami podwozia pojazdów elektrycznych i posiada płyty chłodzące po obu stronach, które zwiększają zdolność przenoszenia ciepła o 70%. Nie tylko to, ale także zawór wydmuchowy ogniw jest skierowany w dół, więc spalanie w jednym ogniwie nie ma wpływu na inne, zapobiegając strasznemu ucieczce termicznej, która wprawiła strażaków EV w zakłopotanie od dłuższego czasu.
Pakowanie ogniw do obudowy jest podobne do tego, co Tesla robi ze swoim Model Y pochodzącym z Giga Texas, wyposażonym w 4680 bateriijak również do bezpiecznego CATL Kirin lub BYD Blade akumulatorów, i wydaje się, że jest to miejsce, w którym branża ostatecznie zmierza. W szczególności wynalazek Svolt osiąga wyższą gęstość objętościową poprzez zrzucenie 20% elementów konstrukcyjnych, co również zmniejszyło wagę pakietu. Akumulator Dragon Armor jest już w fazie próbkowania z klientami, a w 2023 roku zostanie wypuszczony SUV i wyczynowe coupe wyposażone w innowacyjny system pakowania ogniw.