Producent baterii półprzewodnikowych podpisuje umowę o wartości 20 mln USD z BMW na produkcję elektrod pilotażowych
BMW posuwa się do przodu z planami pilotażowej produkcji baterii półprzewodnikowych " https://www.notebookcheck.net/BMW-securing-solid-state-EV-battery-components-supply-for-pilot-production.633065.0.htmldzięki wieloletniej współpracy z firmą Solid Power z siedzibą w Louisville w stanie Kolorado. Amerykańska firma posiada zastrzeżoną technologię akumulatorów półprzewodnikowych, na której produkcję BMW udzieli licencji, natomiast Solid Power dostarczy swój własny elektrolit na bazie siarczków, który pozostanie jej własnością intelektualną.
Solid Power otrzyma od BMW 20 milionów dolarów do czerwca 2024 roku, o ile prototypowa linia baterii półprzewodnikowych, którą BMW założy w Niemczech, osiągnie określone cele produkcyjne. Według Franka Webera, członka zarządu BMW AG, Development:
BMW pozostaje zaangażowane w dążenie do rozwoju akumulatorów typu all-solid-state, technologii, która naszym zdaniem ma znaczny potencjał na przyszłość. Cieszymy się na jeszcze bliższą współpracę z Solid Power i dodanie możliwości produkcji ogniw półprzewodnikowych w oparciu o projekty Solid Power w naszym własnym zakładzie pilotażowym. Oczekujemy, że ta umowa przyspieszy instalację naszej prototypowej linii półprzewodnikowej i wspólny cel naszych firm, jakim jest komercjalizacja tej obiecującej technologii ogniw.
Solid Power nie jest jedyną firmą, która z powodzeniem zajmuje się ogniwami 20Ah, podobnie jak Svoltale zaczęła już dostarczać baterie do swoich partnerów w celu ich zatwierdzenia, w tym do swojego długoletniego inwestora BMW. Wkrótce uruchomi zakład produkcyjny dla swojego zastrzeżonego elektrolitu półprzewodnikowego, aby rozpocząć proces certyfikacji technologii akumulatorów półprzewodnikowych do komercyjnego użytku samochodowego.
BMW nie jest jedynym producentem samochodów, który ogłosił prace nad tą obiecującą technologią baterii EV, jak Hondaford, Toyota, Nissani wiele innych firm również zadeklarowało chęć rozwoju i produkcji własnych baterii półprzewodnikowych we własnym zakresie. Z pomocą Solid Power, BMW wydaje się być jednym z pierwszych producentów samochodów, którzy faktycznie planują produkcję pilotażową w przewidywalnej przyszłości, po stronie chińskich firm produkujących baterie, które ogłosiły przełom w produkcji baterii półprzewodnikowych
Największy na świecie producent baterii EV CATL był zdania, że masowa produkcja baterii półprzewodnikowych nie nastąpi przed 2030 rale przemysł porusza się w tak szybkim tempie, że walidacja produkcji może nastąpić wcześniej, zapoczątkowując erę bezpiecznych i przystępnych cenowo baterii do EV o dużej gęstości energii.