Produkcja Fiata 500e ponownie wstrzymana z powodu problemów ze sprzedażą
Fiat 500e Fiat 500e nie sprzedawał się tak dobrze, jak oczekiwano w ostatnich miesiącach. Stellantis ma zwolnić około 2,250 pracowników w swoim zakładzie produkcyjnym w Turynie, częściowo z powodu słabego popytu na pojazdy elektryczne. Firma wstrzyma produkcję Fiata EV i różnych modeli Maserati w zakładzie Mirafiori między 12 lutego a 3 marca.
To nie pierwszy raz, kiedy Stellantis tymczasowo zawiesił produkcję pojazdów w zakładzie, a podobne działania podjęto w październiku i listopadzie 2023 roku. Według wcześniejszego raportu https://europe.autonews.com/automakers/fiats-italy-500e-output-falls-buyers-wait-incentives?adobe_mc=MCMID%3D87602314715013739891724226074134716197%7CMCORGID%3D138FFF2554E6E7220A4C98C6%2540AdobeOrg%7CTS%3D1706617601&CSAuthResp=1%3A%3A1569685%3A20608%3A24%3Asuccess%3A5AC1D4FA373CA0C9B0120EF5206B3BF4 , Stellantis początkowo prognozował produkcję 90 000 sztuk Fiata 500 Electric w 2023 roku, ale wyprodukowano tylko 77 000 sztuk ze względu na niższy niż oczekiwano popyt.
Dyrektor generalny Stellantis Carlos Tavares zasugerował, że niższy wolumen sprzedaży we Włoszech był spowodowany oczekiwaniem klientów na nowe zachęty rządowe dla nabywców pojazdów elektrycznych, które jeszcze nie nadeszły, mimo że mówiono o nich kilkakrotnie w zeszłym roku. Obecny odsetek pojazdów elektrycznych sprzedawanych we Włoszech wynosi zaledwie 4%, znacznie mniej niż średnia europejska wynosząca 14%. Pomimo tych danych, Fiat 500e jest najlepiej sprzedającym się BEV w segmencie małych samochodów w krajach takich jak Włochy, Belgia, Hiszpania i Niemcy, zajmując drugie miejsce we Francji. Sugeruje się również, że wprowadzenie Fiata 500e na rynek amerykański, które ma nastąpić w ciągu najbliższych kilku miesięcy, powinno pomóc w zwiększeniu tegorocznego wolumenu produkcji.