Notebookcheck Logo

"Prometeo" francuskiej firmy Green Navy to pierwszy w Europie katamaran z napędem elektro-wodorowym

Systemy napędu elektrycznego Green Navy zapewniają zasięg 300 km przy prędkości 8,3 węzła, co stanowi około 36 godzin żeglugi. (Źródło: Green Navy)
Systemy napędu elektrycznego Green Navy zapewniają zasięg 300 km przy prędkości 8,3 węzła, co stanowi około 36 godzin żeglugi. (Źródło: Green Navy)
Prometeo firmy Green Navy, który po raz pierwszy pojawił się w komunikacie prasowym z 7 czerwca, jest pierwszym katamaranem w Europie napędzanym napędem elektro-wodorowym. Statek ten stanowi kluczowy krok w kierunku dekarbonizacji transportu morskiego. Łącząc napęd elektryczny z wodorowymi ogniwami paliwowymi, Prometeo oferuje bezemisyjną, cichą i wydajną pracę. Katamaran jest przeznaczony zarówno do transportu pasażerskiego, jak i towarowego i ma być dostępny komercyjnie wiosną 2025 roku.
E-Mobility Renewable

Francuska firma Green Navy zaprezentowała Prometeo, nowoczesny katamaran z napędem elektro-wodorowym. Napęd elektro-wodorowy to najnowocześniejsza technologia https://afdc.energy.gov/vehicles/fuel-cell która łączy napęd elektryczny z wodorowymi ogniwami paliwowymi. W tym systemie wodór jest wykorzystywany jako główne źródło energii. Ulega on reakcji chemicznej w ogniwie paliwowym w celu wytworzenia energii elektrycznej, która następnie zasila silniki elektryczne.

Zastępując tradycyjne paliwa kopalne czystą energią, Prometeo oferuje bezemisyjne rozwiązanie zarówno dla transportu pasażerskiego, jak i towarowego. Jak twierdzi firma, lekka konstrukcja katamaranu w połączeniu z zaawansowaną technologią zapewnia cichą, bezwonną i bezwibracyjną pracę.

Przemysł morski od pewnego czasu boryka się z wyzwaniami środowiskowymi, w tym zanieczyszczeniem wody, niszczeniem siedlisk i kwestiami jakości powietrza. Prometeo prezentuje się jako obiecująca alternatywa dla konwencjonalnych statków, które w znacznym stopniu przyczyniają się do emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza.

Współpraca Green Navy z SECO Marine jest świadectwem rosnącego zainteresowania wodorem jako czystym źródłem energii do zastosowań morskich. Prometeo stanie się częścią rozwijającego się ekosystemu zrównoważonych rozwiązań transportowych, w tym pojazdów elektrycznych, wodolotów - technologii, która, miejmy nadzieję, zrobi ogromną różnicę w nadchodzących latach.

Premiera Prometeo planowana jest na wiosnę 2025 roku. Jak stwierdził Charles Cardi, dyrektor generalny Green Navy, komercyjna rentowność katamaranu i potencjał do napędzania zmian w branży są widoczne w silnym wsparciu, jakie zyskał.

Zerowa emisja dwutlenku węgla zarówno dla statku towarowego, jak i pasażerskiego jest imponująca. (Źródło: Green Navy)
Zerowa emisja dwutlenku węgla zarówno dla statku towarowego, jak i pasażerskiego jest imponująca. (Źródło: Green Navy)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > "Prometeo" francuskiej firmy Green Navy to pierwszy w Europie katamaran z napędem elektro-wodorowym
Anubhav Sharma, 2024-07-28 (Update: 2024-07-28)