Przeciek psuje zmiany w Rivian R1T, R1S 2025: mniejsza, tańsza bateria LFP łączy się z pompą ciepła w celu zwiększenia wydajności w niskich temperaturach
Rivian zyskał sobie reputację brutalnego wymuszania drogi do bardzo przyzwoitych wartości zasięgu, po prostu używając większych akumulatorów w swoich SUV-ach R1T i R1S. Nawet standardowy zestaw akumulatorów ma pojemność 106,1 kWh, podczas gdy podobne pojazdy mają tendencję do zadowalania się znacznie mniejszą ilością. Wydaje się, że to się zmienia, jeśli nowy przeciek za pośrednictwem dokumentacji złożonej do EPA (Agencji Ochrony Środowiska) (za pośrednictwem Electrek) jest jakąkolwiek wskazówką.
Zgodnie z dokumentem, Rivian zaktualizuje R1T i R1S o mniejszy zestaw akumulatorów LFP i pompę ciepła dla lepszej wydajności w niskich temperaturach i lepszej wydajności. Według raportu, który szczegółowo opisuje testy certyfikacyjne i walidację:
"Nominalna pojemność akumulatora dla pakietu standardowego wynosi 235 Ah w oparciu o stały prąd rozładowania C/5.Standard: 92,5 kWh".
"Rivian przyjął zastrzeżoną konstrukcję pompy ciepła, aby poprawić wrażenia użytkownika i poprawić wydajność cieplną".
Dodatkowo, w części raportu określającej opis grupy testowej, Rivian potwierdza, że odświeżone Rivian R1T i R1S 2025 będą wyposażone w akumulatory LFP. Oznacza to, że produkcja pojazdu elektrycznego będzie prawdopodobnie kosztować mniej, a akumulatory będą trwalsze niż akumulatory znajdujące się w pojazdach Rivian R1 EV w specyfikacji startowej. Rivian rozpoczął przejście na akumulatory LFP w zeszłym roku od swoich komercyjnych samochodów dostawczych, ale zamierzał rozpocząć przejście na LFP dla R1T i R1S w 2024 roku.
Wygląda więc na to, że Rivian zmniejszy całkowitą pojemność akumulatorów platformy R1 o około 10%, chociaż dokumentacja certyfikacyjna twierdzi również, że "Oczekuje się, że rzeczywisty zasięg poprawi się w porównaniu z pojazdami R1 Launch (wyposażonymi w konwencjonalny system AC), gdy wymagane jest dogrzewanie lub ogrzewanie kabiny (mniej więcej poniżej 20 ° C)"
Firma twierdzi również w raporcie, że będzie usprawniać i łączyć niektóre komponenty w celu obniżenia kosztów oraz uproszczenia produkcji i montażu, co wskazuje, że Rivian wyraźnie myśli o drodze do zyskownego terytorium.
Te zmiany w platformie Rivian R1 wyjaśniają zagadkowy kamuflaż Alaskan Rivian R1T o którym informowaliśmy kilka tygodni temu, ponieważ typowe jest, że testy w niskich temperaturach odbywają się na krótko przed wprowadzeniem na rynek nowego pojazdu elektrycznego - zwłaszcza takiego, w którym oczekuje się zmian w tak krytycznych kwestiach, jak pojemność baterii i zarządzanie temperaturą.
Wydaje się, że te zmiany akumulatora dotyczą na razie tylko wersji Standard Pack i Dual Enduro, ale mogą pojawić się dalsze zmiany dla większych wariantów akumulatorów R1T i R1S.
Źródło(a)
Rivian (za pośrednictwem Rivian Forums [PDF] i Electrek), Teslarati