Przeprojektowana Tesla Model 3 będzie miała nowy FSD i kamery parkowania, ale polegać będzie na GPS w kwestii temperatury zewnętrznej
Oszczędzający koszty Model 3 firmy Tesla ( ), nazwany "Projekt Highland powoli nabiera kształtów, by w trzecim kwartale roku rozpocząć masową produkcję. Po tym, jak zauważono zakamuflowane prototypy, pojawiły się informacje wewnętrzne na temat tego, co dokładnie zostanie zmienione w wyglądzie zewnętrznym, wnętrzu i wyposażeniu Modelu 3 z 2024 roku.
Po pierwsze, Tesla rzekomo sprawi, że nowy Model 3 będzie natychmiast rozpoznawalny poprzez nadanie mu nowych reflektorów i nowego kształtu zderzaka. Odświeżenie projektu przedniego zderzaka będzie również wymuszone przez umieszczenie nowej kamery FSD na środku. Będzie ona umieszczona nisko tuż nad szczelinami wentylacyjnymi, podobnie jak przednia kamerka Cybertrucka.
Tesla niedawno zrezygnowała z ultradźwiękowych czujników parkowania (USS) w swoich pojazdach obiecując wydanie aktualizacji oprogramowania, która pozwoli systemowi Vision z kamerą zająć ich miejsce w pomocy kierowcy. Ta aktualizacja niedawno wyszedł do płacących klientów FSD, którzy podpisali się na Beta, ale tylko dla funkcji Park Assist, że USS używane do pomocy z.
Analitycy Teardown obawiali się, że usunięcie zestawu USS ze zderzaków i pozwolenie obecnemu zestawowi kamer w pojazdach Tesli na przejęcie ich obowiązków spowoduje wyzwania związane z wykrywaniem obiektów. Martwe pola mogłyby przegapić małe zwierzę biegnące za samochodem podczas parkowania tyłem, na przykład, lub niskie obiekty, takie jak krawężniki przed nowszymi pojazdami Tesli bez USS. Właśnie temu problemowi Tesla może próbować zaradzić, umieszczając przednią kamerę Modelu 3 w przednim zderzaku. Tylny zderzak otrzyma również nowy wygląd dla gruntownego symetrii remontu projektu, choć nie jest jasne, czy to spowoduje nowe funkcje, zbyt.
Mówiąc o kamerach, Tesla przeniesie instalację Hardware 4.0 FSD w Modelu 3 z 2024 roku do pełni swoich możliwości poprzez wyposażenie go w 3 dodatkowe kamery. Oprócz wspomnianej wcześniej kamerki w przednim zderzaku, służącej do celów parkowania i jazdy autonomicznej, pojawią się także dwie dodatkowe jednostki boczne. Każdy błotnik będzie miał teraz zarówno kamerę wsteczną, jak i przednią, dla wcześniejszej widoczności bez nadmiernego pełzania na skrzyżowaniach.
Jakby zrekompensować dodanie dodatkowych elementów HW4, Tesla będzie nixing wszystko inne jego 2024 Model 3 może zrobić bez. Po tym wszystkim, jego głównym celem z Project Highland jest testowanie oszczędności produkcyjnych w drodze do Model 2, że Elon Musk powiedział, że będzie połowę kosztów produkcji Model 3.
Nowy Model 3 wnętrze, na przykład, nie będzie zobaczyć radykalne zmiany, ale Tesla jest prawdopodobne, aby go bez łodyg i wentylacji, jak Model S redesign przed nim. Będzie również pozbyć się droższe wykończenie drewna i podobno zastąpić go z wykończeniem tkaniny, jak również usprawnić deskę rozdzielczą.
Tesla dostała pochwały od podmiotów tak różnych jak szefowie Toyoty czy legendy Sandy Munro za przemyślane podejście do cięcia kosztów. Jego niesamowita zdolność do golenia żadnych zbędnych części i komponentów wewnątrz swoich pojazdów bez poświęcania funkcjonalności uczyniły Tesla zazdrości przemysłu motoryzacyjnego z prawie 10.000 dolarów zysku netto na pojazd.
Z 2024 Model 3 Tesla prawdopodobnie uderzy w nowe szczyty cięcia kosztów i jednym wielkim przykładem będzie usunięcie czujnika temperatury. Zamiast polegać na dedykowanym czujniku do pomiaru temperatury otoczenia wokół nowego Modelu 3, Tesla podobno po prostu użyje zmodernizowanego chipu GPS samochodu i złapie informacje z regionalnych stacji pogodowych.
Nie wiadomo, czy właściciele uznają te raporty pogodowe za bardziej odpowiednie niż mierzenie temperatury w bezpośrednim sąsiedztwie pojazdu, jednak Tesla osiągnie bezsporne oszczędności dzięki pominięciu czujnika temperatury w Modelu 3 z 2024 roku.