Przestronny elektryczny SUV Kia EV9 oferuje środkowe siedzenia skierowane do ostatniego rzędu jako dostaje szczegółowe informacje przed premierą w USA
Kia EV9 będzie pierwszym namacalnym wyborem dla niedrogiego dużego elektrycznego SUV-a z trzema rzędami siedzeń, gdy zostanie wydany w USA jeszcze w tym roku. Kia właśnie szczegółowe wersji produkcyjnej swojego EV9 SUV rodziny i jest to dość trochę oswojony niż szalony koncept, który ujawnił na Los Angeles Auto Show z powrotem w 2021 roku.
Tonowanie języka projektowania ma głównie do czynienia ze światłami i zewnątrz, choć, podczas gdy wnętrze zachowało swój czysty i przestronny wygląd, podczas gdy genialny skręt środkowy rząd został przeniesiony z koncepcji. KIA EV9 może mieć dwa tylne rzędy siedzeń skierowane do siebie jak w limuzynie z prostym 180 stopni obrót środkowego rzędu.
Na zewnątrz reflektory mają teraz bardziej ortodoksyjny wygląd, choć pionowy pasek świateł do jazdy dziennej z konceptu został zachowany. Według Karima Habiba, szefa globalnego designu Kia:
Chodzi o zestawienie [struktury] stworzonej przez człowieka z naturą i o to, jak ten kontrast może być faktycznie bardzo piękny lub nawet w samej naturze. Jako jeden z przykładów, zobaczysz, że mamy te bardzo wysokie, bardzo pudełkowate, trójkątne błotniki. Ale jednocześnie mamy bardzo zgrabne nadwozie z bardzo niskim środkiem ciężkości. Niski środek ciężkości jak na SUV-a jest trochę nietypowy. Mieliśmy też dość niską linię pasa, a więc sporo szkła.
W przypadku wnętrza Kia zrezygnowała z niemal eliptycznej kierownicy i błyszczących czarnych elementów na rzecz bardziej ortodoksyjnych kształtów i odcieni. Odległość między kierownicą a przednią szybą została skrócona także przez bardziej minimalistyczną kreskę.
Chcieliśmy stworzyć coś, co nadal, z zewnątrz, jest SUV-em. Ale ze względu na płaską podłogę, ze względu na ilość miejsca, które tu masz - wiesz, trochę bardziej wyprostowane - naprawdę maksymalizujesz przestrzeń wewnętrzną.
Do tego stopnia, że w SUV-ie EV9 pozostało miejsce na obrócenie wspomnianego środkowego rzędu, tak aby był zwrócony w stronę ostatniego rzędu siedzeń, co daje dodatkową frajdę i ułatwia komunikację podczas dłuższych podróży. Cóż, nie tak bardzo dłużej, ponieważ jest to nadal duży i ciężki elektryczny SUV, który podobno maksimum w 290-milowym zasięgu EPA dla wersji RWD z większą baterią.
Ten Kia EV9 trim powinien kosztować około 61.000 dolarów i będzie miał 2.000 lbs zdolność holowania, gdy pierwszy masowy SUV elektryczny z trzech rzędów siedzeń w USA uruchamia w drugiej połowie roku.
Podstawowy RWD EV9 z mniejszą baterią platformy e-GMP 800V zaoferuje jednak tylko 220-milowy zasięg. To stawia jego ewentualną cenę 56.000 dolarów w perspektywie, zwłaszcza jeśli Kia zacznie montować EV9 w Ameryce Północnej i kwalifikuje się do dotacji w przyszłym roku, jak różnica w cenie nie wydaje się być warte dip w zasięgu.
Pobierz Huray Roof Rack Cross Bars dla 2019-2023 Kia Telluride na Amazon