Przewiduje się, że telewizory Smart TV będą stanowić biznes o wartości 450+ mld USD do 2030 roku
Telewizory Smart TV w ciągu ostatnich kilku lat zyskały na popularności, ponieważ łączą w sobie zalety natychmiastowego dostępu do strumieniowego treści z możliwością sterowania swoim inteligentnego domu i korzystania z jednego asystenta głosowego w tym samym czasie na tym samym urządzeniu - w rzeczywistości coraz trudniej jest znaleźć "głupi" telewizor na tym etapie dzięki tej integracji funkcji.
Teraz grupa analityczna Grand View Research stwierdza, że będą one utrzymywać rynek smart TV w tempie CAGR 10,9% na całym świecie, aż osiągnie wycenę 451,26 mld USD do 2030 roku
Region Azji i Pacyfiku był związany z większością wpływów z rynku w 2021 roku (z Chiny stanowiące 49% tego przychodu), i może nadal przewodzić pod względem geograficznym w ciągu najbliższych 8 lat.
Z drugiej strony, z innych badań wynika, że segment północnoamerykański również ma teraz wzrosnąć pod względem wartości z 51,3 mld USD w 2021 r. do 119,2 mld USD do 2027 roku, przy CAGR na poziomie 15,09%.
8K inteligentne telewizory są w tym momencie coraz bardziej różnorodne i dostępne, jednak ich 4K odpowiedniki są nadal tipped mieć najwyższy CAGR (~12%) przez rozdzielczość, dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na domowych treści sportowych i rozrywkowych w wysokiej rozdzielczości; również ceny, które zaczynają spadać ostatecznie w czasie może pomóc w tym.
Z drugiej strony, Grand View Research dostrzega, że coraz większe ekrany stają się coraz bardziej popularne, ponieważ konsumenci będą woleli odwzorować teatr-w domu przez całą dekadę. Dlatego też ≥65 cali przewiduje się, że kategoria ekranów ≥65 cali będzie rosła z największym CAGR według wielkości do 2030 roku.
Na stronie Android TV UI okazał się pokonać innych głównych graczy, takich jak webOS, Apple TV oraz Tizen pod względem przychodów w 2021 roku, dzięki dostępowi do Sklepu Play Google. Jednak, Roku jest uważany za mający najwyższy CAGR do 2030 roku ze względu na jego kompatybilność z Apple urządzeniami.
W związku z tym inteligentne telewizory wydają się być gotowe do zdominowania rozrywki domowej przez resztę lat 2020. Z drugiej strony, interesujące będzie zobaczyć, jak pojawią się alternatywne rozwiązania, takie jak inteligentne monitory i projektory zmniejszą ich udział w rynku, nie wspominając o tym, jakie wyzwania VR/AR/MR gaming i treści mogą się okazać.